וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי גליל עוזב לארה"ב, "בעקבות תמיכתו של טרכטנברג במרידור"

מאת ליאור דטל

13.4.2010 / 7:00

גליל, שאולץ להתפטר מנשיאות אוניברסיטת תל אביב, מונה לדקאן באוניברסיטת ג'ורג'יה טק באטלנטה. לדבריו, "לא אוכל למלא תפקיד באקדמיה בישראל". לשכת טרכטנברג: "אנו מצרים על ההחלטה"



>> כמעט שנה לאחר שאולץ להתפטר מתפקידו כנשיא אוניברסיטת תל אביב, עוזב פרופ' צבי גליל את האוניברסיטה ועובר לארה"ב. גליל מונה לתפקיד דקאן בית הספר למחשוב באוניברסיטת ג'ורג'יה טק שבאטלנטה, אחת מהאוניברסיטאות היוקרתיות בעולם, שמדורגת בעשור האחרון בעשירייה הפותחת של האוניברסיטאות הציבוריות בארה"ב. גליל יחל את תפקידו באוניברסיטה, שתקציבה השנתי גבוה ממיליארד דולר, בשנת הלימודים הבאה. תקציבה של אוניברסיטת תל אביב בשנת הלימודים הנוכחית הוא כמיליארד שקל.

גליל, ששימש כדקאן בית הספר להנדסה באוניברסיטת קולומביה בארה"ב לפני שמונה לנשיא אוניברסיטת תל אביב, אמר כי הוא עוזב את האוניברסיטה "בצער", אך כי הוא נרגש מההזדמנות "לנהל בית ספר הנמצא בחוד החנית של הטכנולוגיה בעולם".



ביוני האחרון התפטר גליל מתפקיד נשיא אוניברסיטת תל אביב בטענה כי הוא מעוניין להתרכז במחקר. כמה ימים לאחר מכן, נחשף ב"הארץ" כי גליל אולץ לסיים את תפקידו על ידי הוועד המנהל של האוניברסיטה, בראשות ד"ר ליאורה מרידור. גליל אכן חזר לעסוק במחקר באוניברסיטה, אך הפרשה הובילה לסכסוך מתוקשר בין חבר הנאמנים של האוניברסיטה, המייצג את התורמים לה, לבין הוועד המנהל, שדרש לפטר את מרידור ושאר נציגי הציבור בוועד.



לפני פרישתו מאשים גליל גם את יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת), פרופ' מנואל טרכטנברג, שהתערב במשבר וקרא לצדדים לסיים את הסכסוך. טרכטנברג טען אז כי הדרישה להדיח את מרידור תפגע באוניברסיטה, וכי היא "סותרת עקרונות של התנהלות תקינה ופוגעת במערכת ההשכלה הגבוהה".



"שבתי לעסוק במחקר וקיוויתי להמשיך לתרום לחינוך הגבוה בישראל", אמר גליל. "אך תמיכתו של יו"ר ות"ת בועד המנהל וביושבת הראש, ד"ר ליאורה מרידור, חידדה תחושה שקיננה בי כי לא אוכל עוד למלא תפקיד במוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל", אמר. גורמים בות"ת ציינו בתגובה כי התערבות ות"ת במשבר היתה הכרחית להתייצבותו ותפקודו של המוסד.



"בשנים שבהן כיהנתי כנשיא אוניברסיטת תל אביב פעלתי למצוינות במחקר ובהוראה. בימי המשבר הכלכלי גייסתי תרומות משמעותיות ואיזנתי את התקציב האוניברסיטה. קלטתי מעל ל-60 אנשי סגל צעירים שחלקם הגדול שב מחו"ל, והתחלתי בשיפור היחס לסטודנטים. אני בוחן בסיפוק את הישגיי ומצטער שלא הספקתי לעשות עוד משום שחברי הוועד המנהל הביאו לפרישתי", אמר גליל. "אני מקווה לפעול למצוינות במחקר ובהוראה, תוך שיתוף פעולה של כל מרכיבי הקהילה באוניברסיטת ג'ורג'יה טק, ומאחל להנהלת אוניברסיטת תל אביב הצלחה בזמנים קשים אלה".



משכורתו של גליל כנשיא אוניברסיטת תל אביב היתה 63 אלף שקל בחודש ברוטו ב-2008, לפי דו"ח הממונה על השכר במשרד האוצר. בתפקידו החדש הוא צפוי להרוויח הרבה יותר. גליל סירב לחשוף את תנאיו, אך ציין כי "האוניברסיטה היתה נדיבה מאוד, גם בשכר וגם בתקצוב הקולג' שאנהל".



מרידור הסבירה את הסיבה שגרמה לה להביא להתפטרותו של גליל ב"כשל ניהולי", אך ההצעה מג'ורג'יה טק היתה אחת משמונה הצעות שקיבל גליל מאוניברסיטאות בחו"ל מאז הדחתו מתל אביב.



מלשכתו של יו"ר ות"ת טרכטנברג נמסר: "אנו מצרים על החלטתו של פרופ' גליל לסיים את עבודתו באוניברסיטת תל אביב ולעבור לארה"ב. פרופ' גליל הוא מדען בעל שיעור קומה בתחומו, ובהחלט יש לו מקום באקדמיה בישראל. אנו מקווים כי בעתיד הקרוב הוא אכן יחזור וישתלב באקדמיה הישראלית".



מאוניברסיטת תל אביב לא התקבלה תגובה עד לסגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully