וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולילנד מחפשת קונים בצרפת

רנית נחום-הלוי

13.4.2010 / 8:15

חברת הולילנד פארק שבבעלות פולאר השקעות וקרדן נדל"ן, מגיעה לצרפת. מהחברה נמסר כי כבר ארבע דירות נמכרו מאז התפוצצות הפרשה

חברת הולילנד פארק שבבעלות פולאר השקעות וקרדן נדל"ן, הפועלת לשיווק פרויקט הולילנד, מגיעה לצרפת. מאז תחילת השבוע פועלת החברה באמצעות המתווך אלכס לוסקי למכירת הדירות בשלושה מוקדים מרכזיים בצרפת: ליון, מרסיי ופאריס.

בכנס המכירות שהתקיים בתחילת השבוע בפאריס נרשמו לפרויקט חמישה רוכשים פוטנציאליים. ל-TheMarker נמסר כי מאז התפרסם דבר החקירה בנוגע לחשדות כי הפרויקט קודם באמצעות שוחד, נמכרו ארבע דירות בפרויקט - שתי דירות בנות שלושה חדרים ועוד שתי דירות בנות ארבעה חדרים.

על שיווק הפרויקט בצרפת מנצח המתווך אלכס לוסקי, שלפי מודעת הפרסומת שהפיץ מציע דירות של שניים עד שישה חדרים בתנאים מיוחדים. לוסקי מציע לרוכשים לשלם 15% ממחיר הדירה במועד החתימה, כאשר את יתרת התשלום יעבירו בקבלת המפתח. הפגישות בכנסים הן אישיות ויש לתאם אותן מראש.

המהלך שנוקטת החברה אינו נובע מפרשת השחיתות שנחשפה בשבוע שעבר, היות שמודעות הפרסום מופיעות בעיתונים המקומיים בצרפת מזה חודש. עם זאת, החברה בהחלט נוקטת בגישה זו בשל האטה במכירות שממנה סבלה עוד קודם לכן, מה שגרם לבנק המלווה, בנק לאומי, לאיים בהפסקת המימון לבניית הבניינים.

בשיחה עם נציגי המכירות, הם מסרו כי דירת ארבעה חדרים בת 100 מ"ר, עם מרפסת בשטח של 10 מ"ר בקומה החמישית עם נוף לפארק, נמכרת בצרפת תמורת 420 אלף יורו - 2.1 מיליון שקל. דירת חמישה חדרים, 130 מ"ר עם גינה בשטח של 40 מ"ר, נמכרת בצרפת תמורת 630 אלף יורו - 3.1 מיליון שקל.

לפי נתונים אלה לא ניכרת ירידה במחירים, היות שהמחירים מוצעים לפי כ-20 אלף שקל למ"ר בממוצע. לשם השוואה, דירת ארבעה חדרים בפרויקט בשטח 110 מ"ר, בקומה שנייה מתוך 14, נמכרה במהלך 2009 בכ-1.8 מיליון שקל, ודירת חמישה חדרים בשטח של כ-130 מ"ר נמכרה בכ-2.6 מיליון שקל. העסקות התבצעו לפי מחיר של כ-18 אלף שקל בממוצע למ"ר.

השפעת פרשת השחיתות באה לידי ביטוי בשלב זה ברמות הביקושים, אך ספק רב אם הפרשה היא זו שתגרום לחברה להוריד מחירים. הגורם המשמעותי ביותר שיכתיב את קצב המכירות והשינויים במחיר יהיה בוודאי הבנק המלווה, שאיומו מהווה כעת צל כבד על פעילות החברה.

גם שמאי המקרקעין משה מנצבך, הפועל בירושלים, לא צופה שלפרשה תהיה השפעה על מחירי הדירות בפרויקט. "המכירות אולי יירדו קצת", אומר מנצבך, "אבל אני לא מאמין שהמחירים יירדו. הפרויקט אולי לא טוב לירושלמים, אבל בהחלט טוב לדיירים שמתגוררים בו".

נכון לדצמבר 2009, הסתיימה בנייתם של שישה בניינים בפרויקט הכוללים 415 דירות. מתוכם, לפי דיווחי החברות לבורסה, נמכרו 407 דירות. עוד שני בניינים הכוללים 227 דירות נוספות נמצאים כעת בבנייה, כאשר מתוכם נמכרו 127 דירות. מדו"חות החברה עולה כי סך ההכנסות ממכירות הדירות בחודשים ינואר-ספטמבר 2009 מגיע ל-55.2 מיליון שקל. ההפסד הנקי של החברות מהפרויקט בתקופה זו מסתכם ב-8.3 מיליון שקל והרווח הגולמי מגיע ל-2.89 מיליון שקל בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • הולילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully