וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות החולים עוברות על החוק?

אלון שן

13.4.2010 / 13:50

ארגוני זכויות אדם פנו למשרד הבריאות בטענה כי קופות חולים "כללית" ומכבי מפלות בין מבוטחים כאשר הן משווקות ביטוחים משלימים הכוללים תרופות מצילות ומאריכות חיים

האם קופות החולים עוברות על החוק? בעקבות פניית ארגוני זכויות אדם, בהם האגודה לזכויות האזרח בישראל, מרכז אדוה ורופאים לזכויות אדם, לממונה על הביטוח באוצר ולמשרד הבריאות, הודיע משרד האוצר כי הקופות עוקפות את הוראות החוק, כאשר הן משווקות ביטוחי בריאות הכוללים תרופות מאריכות חיים. הארגונים קראו למשרד הבריאות לפעול בהתאם ולעצור את שיווק הביטוחים.

ארגוני זכויות האדם פנו לראשונה למשרד הבריאות ולאוצר לפני פסח, והתריעו כי קופות חולים "כללית" ומכבי, מפירות ביודעין את החוק כאשר הן משווקות למבוטחי ה"משלימים" שלהן ביטוחי בריאות פרטיים הכוללים כיסוי של תרופות מצילות ומאריכות חיים.

בעקבות הפנייה, הודיע משרד האוצר כי התכנית "נוגדת את תכלית התיקון לחוק וביכולתה לפגוע במערכת הבריאות הציבורית ולמעשה ליצור הפליה בין מבוטחי קופות חולים" וכן כי "המפקח על הביטוח הורה לחברות הביטוח 'מגדל' ו'דקלה' להפסיק לאלתר את שיווק הפוליסות".

בעקבות תגובתו הנחרצת של משרד האוצר, פנו הארגונים בשנית למשרד הבריאות וקראו לו להודיע בהקדם – הן לקופות החולים והן לציבור הרחב – כי הביטוחים הללו בטלים.

"שיווק ביטוחים פרטיים על ידי קופות חולים ציבוריות מהווה צעד פסול שמטשטש את הגבולות בין המערכת הציבורית לפרטית, מפלה לרעה את המבוטחים דלי האמצעים של קופות החולים ומאיים על עתידה של מערכת הבריאות הציבורית. אנו מצפים ממשרד הבריאות לממש את חובתו כרגולטור ולהורות לקופות החולים לחדול מפעולה מנוגדת לחוק", כך אמר ד"ר דני פילק, חבר הנהלת רופאים לזכויות אדם.

"ליצור מודעות ציבורית לפער הקיים"

ממשרד הבריאות מסרו לוואלה! עסקים בתגובה: "החוק אוסר על הקופות להציע בביטוחים המשלימים תרופות מצילות חיים ושרותי סיעוד . הסמכות לא לאשר לקופות להציע שרותים אלו באמצעות חברות הביטוח מסורה לאוצר אשר החליט להשתמש בה רק לענין התרופות".

מקופ"ח חולים כללית נמסר בתגובה: "מתן מענה לתרופות שאינן בסל הבריאות הציבורי הוא צורך מרכזי שקופות החולים מתמודדות איתו מדי יום ביומו. סל הבריאות הציבורי, כפי שנקבע מידי שנה, אין ביכולותו להקיף את כל מה שמציעה הרפואה המודרנית למען הצלת חיים. כארגון בריאות מוביל, איננו יכולים לעמוד מנגד, מחובתנו למצוא כל פתרון שיקל על לקוחותינו בתחום זה ויתן להם תקווה.

בקופה הוסיפו כי "חובה עלינו ליצור מודעות ציבורית לפער הקיים בין סל הבריאות החסר ולצרכי החולים בפועל. תוכנית הביטוח שמציעה חברת דקלה זולה באופן משמעותי מתוכניות אחרות הקיימות בשוק ונותנת כיסוי רפואי חסר תקדים בהיקפו. נדגיש ונציין, שיווק התוכנית לכיסוי תרופות שאינן בסל מבוצע על ידי חברת הביטוח ולא על ידי הכללית. כאשר יקבעו הרגולטורים את הכללים המחיביים בנושא אנו נבצע ונפעל בהתאם".

תגובת קופת חולים מכבי טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully