וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 מיליון שקל לא מספיקים בבינלאומי

מאת חיים ביאור

14.4.2010 / 7:45

הנהלת הבנק החליטה לשלם לעובדים בונוס בגובה משכורת אחת, אך העובדים טוענים שהבונוס לא תואם עמם - והעיצומים בבנק נמשכים ואף עומדים בפני החרפה

הנהלת הבנק הבינלאומי החליטה לשלם לעובדי הבנק בונוס בגובה משכורת חודשית אחת. ואולם, ועדי העובדים בבנק אינם מרוצה מהעובדה שסכום הבונוס לא תואם עמם, ולפיכך העיצומים בבנק נמשכים ואף עומדים בפני החרפה.

סך הבונוס ל-2,200 הפקידים ול-750 המנהלים ומורשי החתימה הבינלאומי הוא כ-40 מיליון שקל. לפי החלטת ההנהלה, בראשות סמדר ברבר-צדיק, הבונוס ישולם לעובדים ב-1 במאי הקרוב עבור הרווח הנקי שהשיג הבנק ב-2009, בסך 568 מיליון שקל.

יו"ר ועד הפקידים בבינלאומי, חנוך ליבנה, אמר אתמול כי "תשלום הבונוס הוא צעד חד-צדדי ומעוות של הנהלת הבנק, שלא קיימה עמנו שום משא ומתן, ובוודאי שלא הגיעה להבנות בנוגע לסכום שישולם לעובדים. הבונוס בגובה משכורת אחת אינו תואם את הבונוס המקובל בסביבה הבנקאית הקרובה לנו (הכוונה לבנק לאומי - ח"ב), שבה העובדים קיבלו בונוס בגובה משכורת וחצי. אנו מודים להנהלה על החלטת לשלם בונוס, אך לא רואים בכך סכום סופי", אמר.

המנהלים ומורשי החתימה בבינלאומי נוקטים עיצומים ומונעים את הטמעת מחשבי בנק אוצר החייל, שנרכש על ידי הבינלאומי, במחשבי הבינלאומי. ואילו הפקידים עובדים "לפי הספר" ונמנעים מלעבוד בשעות נוספות בתחום השיווק של מוצרים פיננסיים. צעדים אלה של העובדים לא אושרו על ידי ההסתדרות, מכיוון שהיא חתומה על התחייבות לשמור על "שקט תעשייתי" בבנק הבינלאומי עד תחילת יוני הקרוב.

על רקע יחסי העבודה העכורים, ועד המנהלים החתימה בבינלאומי גרם בשבוע שעבר לטרפוד האירוע השנתי החגיגי של הבנק בגני התערוכה בתל אביב, שבו עמדה ההנהלה להציג רשמית את מאזן הבנק ל-2009.

הנהלת הבינלאומי מסרה בתגובה כי "עניין חלוקת הבונוס לעובדים הוא בסמכותה של ההנהלה. עם זאת, תמיד וגם הפעם, אנו נוהגים לדבר עם הוועדים ולהגיע עמם להבנות לגבי אופן החלוקה. הפעם, למרבה הצער, הם לא התייחסו לאף אחת מההצעות שהעלינו".

את תגובת יו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה, יונה גולדשלגר, לא ניתן היה להישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully