וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן פרנסיסקו קרובה מנצרת?

אורה קורן

14.4.2010 / 11:10

בוועידת העסקים הערבית, התוודה יזם ההיי טק יוסי ורדי בפני הקהל, כי נצרת רחוקה עבורו יותר מסן פרנסיסקו. "על כל 100 פעם שאני נוסע לשם, אני מגיע פעם אחת לנצרת"

לא הכל התנהל בהתאם למצופה בוועידת העסקים הערבית, שנערכה אתמול בנצרת והעלתה לפני השטח גם נושאים שנויים במחלוקת. בנק הפועלים אולי קיווה שיצליח לגזור קופון מהיר אם ישתתף בוועידה, אך גילה כי הלקוחות הפוטנציאליים החדשים אינם פראיירים.

איסכנדר חדאד, איש ביטוח מנצרת, שאל את מנהל אזור הצפון של הבנק, אלי כהן, מדוע בנצרת הערבית נותנים אשראי בפריים פלוס 15% ואילו בנצרת עילית היהודית בפריים פלוס 5%. כהן הסתפק בתשובה שהוא עדיין זול יותר ממרכנתיל דיסקונט.

באשיר עבד אל ראזק, בעל בית המלון גולדן קראון, אמר לכהן כי "בנק הפועלים מחק ללבייב אשראי במיליונים - מספרים שהמגזר הערבי לא יזכה לקבל גם עוד 50 שנה". כהן השיב כי בפעמים רבות אשראי נופל על חוסר בבטוחות כדוגמת הון עצמי, ולא על חוסר אמון.

"ההזדמנות הגדולה ביותר למגזר הערבי היא שיתוף פעולה בין תעשיית ההיי-טק המפותחת בתל אביב, ירושלים ורחובות לתעשייה המתחילה כאן בגליל", אמר יזם ההיי-טק יוסי ורדי בפני באי הוועידה. הוא הוסיף כי "אני אישית מחויב לתהליך הזה. צריך להוריד את המחיצות בין הקהילות העסקיות". ורדי התוודה כי נצרת רחוקה עבורו יותר מסן פרנסיסקו: "על כל 100 פעם שאני נוסע לשם, אני מגיע פעם אחת לנצרת".

ראש עיריית נצרת, ראמז ג'רייסי, קרא לממשלה לסייע בתחום הקרקעות הערביות שהופקעו ודיבר בהתרגשות על החזרת האדמות. פרס אמר כי "עדיף להוריד את האות ה' מהמלה אדמה ולדבר על האדם, כי ההון האנושי הוא זה שיעשה את המפנה".

כשיו"ר ועדת המעקב הערבית, מוחמד זידאן, דיבר על הזנחה וקיפוח מכוון של האוכלוסייה הערבית על ידי ממשלות ישראל, השיב פרס כי עדיף לדבר על העתיד, "מאחר שאם נדבר על העבר ונמשיך להתלונן, סופנו שנשקע בבוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully