וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלדן מייבאת כחול לבן מטורקיה

אורה קורן

14.4.2010 / 15:05

חברת השכרת הרכב יצאה במסע פרסום ליום העצמאות וחילקה חולצות עליהן מודפס "כולנו כחול לבן". בדיקה שערכה התאחדות התעשיינים העלתה, כי החולצות יוצרו בכלל בטורקיה

חברת השכרת הרכב אלדן יצא במסע פרסום לקראת יום העצמאות וחילקה עם אחד העיתונים אתמול חולצות עליהן מודפס "כולנו כחול לבן". אלא, שבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים העלתה, כי החולצות יוצרו בטורקיה ולא בישראל.

צביקה ליברמן, מנהל איגוד הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים אמר, כי "קמפיין חברת אלדן הינו קמפיין ציני וריק מתוכן הנושא לשווא את השם כחול-לבן. לו חברת אלדן האמינה בכחול-לבן היא הייתה צריכה לייצר את החולצות המצורפות לעיתונים בישראל ולא לייבאם מטורקיה.

בתגובה נמסר מהחברה, כי "אלדן הינה חברה פרטית אשר הוקמה בישראל בשנות ה-60 ומאז ועד היום הינה חלק בלתי נפרד מהקהילה בישראל ולא בכדי צבעיה כחול לבן. כיאה לחברה המפרנסת מאות משפחות ישראליות ותומכת בגופים ובארגונים בישראל, אלדן מקפידה לחזק את הקשר לקהילה באופן שוטף. השנה, החליטה אלדן לעשות גם עבור הגאווה הישראלית והפטריוטיות הלאומית והחליטה לחלק חולצות לציבור.

במקביל השקיעה אלדן מיליוני שקלים בקמפיין שיוביל את הציבור ללבוש את החולצות ביום העצמאות ולצבוע את המדינה בכחול לבן. בדומה לגופים אחרים במשק, תהליך רכישת החולצות בוצע בהתבסס על אחריות עסקית וכדאיות כלכלית, כשמטרת העל היתה להגיע לכמות מירבית של אנשים".

בשנה שעברה ספג בנק הפועלים ביקורת על שרכש דגלי לאום מתוצרת סין, שבחלק מהם מגן הדוד היה הפוך.

46% אינם מעדיפים כחול לבן

סקר שנערך בתחילת השבוע על ידי חברת רותם TRI בקרב 506 נשאלים המהווים מידגם מייצג של האוכלוסיה היהודית בישראל העלה, כי כ-46% מהישראלים אינם מעדיפים לרכוש מוצרים תוצרת ישראל, אולם 73% מהישראלים חושבים שצריך לחייב מוסדות ממשלתיים ואת הצבא לרכוש מוצרים כחול לבן.

מהסקר עולה, כי 67% מבני 18-35 חושבים שחברות ממשלתיות והצבא צריכים לרכוש מוצרים כחול לבן בעוד 77.5% בגילאי 35-54 חושבים כך ו-74.5% מבני 55 ומעלה.

כ-46% מהישראלים אינם נותנים העדפה לרכישת מוצרים כחול לבן. אי מתן העדפה למוצרי כחול לבן ניכרת יותר בקרב בני 55 ומעלה (33%), עולה בקרב בני 35-54 (47%) ונמצאת בשיעורים הגבוהים ביותר בקרב בני 18-35 (62%).

ד"ר אריה רותם המנהל המקצועי והבעלים של מכון רותם TRI שערך את המחקר אמר, כי המחקר מראה שחלק ניכר מהישראלים סובלים מתופעת ה-NIMBY (Not In My BackYard) שמשמעותה שהם מוכנים לתמוך בכך, שהממשלה תקנה תוצרת ישראל, אך מעדיפים להשאיר לעצמם את זכות הבחירה מהיכן ירכשו את המוצרים.

מחברת אלדן ביקשו להוסיף בתגובה כי "אלדן תשמח לשתף פעולה בעתיד עם כל יצרן ישראלי שיושיט יד ויירתם לפרוייקט".

  • עוד באותו נושא:
  • אלדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully