וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר מאמץ את המלצות ועדת חודק

אלון שן

14.4.2010 / 14:05

הממונה על שוק ההון הודיע כי האוצר מאמץ את המלצות הוועדה באשר לאופן השקעת המוסדיים באגרות חוב קונצרניות. "יישום ההמלצות ישפר את פעילות גופי החיסכון הפנסיוני"

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון עודד שריג, פרסם היום (רביעי) טיוטת חוזר המאמצת את המלצות ועדת חודק באשר לאופן השקעת הגופים המוסדיים באגרות חוב קונצרניות.

ועדת חודק מונתה על ידי הממונה על שוק ההון לפני כשנה והמליצה על שורה של הוראות ושינויים באשר לאופן התנהלותם של הגופים המוסדיים בכל הקשור להשקעותיהם באגרות חוב קונצרניות.

טיוטת החוזר מטילה חובות ומגבלות על גוף מוסדי אשר מעוניין להשקיע באגרות חוב קונצרניות שעיקרן: קבלת המידע והחומר הרלוונטי להשקעה באגרת החוב 7 ימי עסקים טרם ההשקעה בפועל; חובת הכנת אנליזה לפני רכישת אגרת חוב; הטמעת השימוש ביחסים פיננסיים ככלי לבקרה ומעקב של הגוף המוסדי אחר החברה הלווה; קביעת מדיניות השקעה באשר לסוגי אגרות החוב שירכוש גוף מוסדי תוך התייחסות לרמת הסיכון שלהן ולזכויות המשפטיות שיש לרוכש אותן; התייחסות לזכויות משפטיות ספציפיות (לדוגמא: שעבוד שלילי ושינוי שליטה) במסגרת שטר אגרת החוב אשר בהיעדרן נדרש הגוף המוסדי לנמק מדוע הוא רוכש את אגרת החוב.

"יישום המלצות הוועדה ישפרו בצורה ניכרת את פעילותם של גופי החיסכון הפנסיוני בישראל וישפרו את רמת ההגנה להם זוכים החוסכים לפנסיה באמצעות גופים אלו בדומה לפרקטיקות והמציאות הקיימת בשווקים מפותחים בעולם", אמר שריג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully