וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נגמרה: בנמל חיפה חוזרים לעבודה

קובי מנדל

14.4.2010 / 22:16

בתום יום ארוך של השבתת כל הפעילות בנמל חיפה - חזרו העובדה בשעה 22:00 לעבודה בכוחות מתוגברים על רקע הוראת בית הדין שלא לפרסם את תשקיף חברת הנמל ללא היוועצות בעובדים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

עובדי נמל חיפה שבו הלילה (רביעי) לעבודה סדירה, זאת לאחר שבדיון בן כמה שעות שנערך בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, התחייבו רשות החברות הממשלתיות והנהלת חברת נמל חיפה כי הערות וועדי העובדים בנמל בחיפה בראשות מאיר תורג'מן יוכנסו לטיוטת התשקיף שתוגש לרשות לניירות ערך.

עוד נקבע כי התשקיף של חברת נמל חיפה לא יפורסם בטרם יוסדרו שורה ארוכה של נושאים. בין היתר מדובר בגורלן ועתידן של קרקעות הנמל וכן כל ההתחייבויות שהעביר בכתובים משנה למנהל רשות החברות הממשלתיות, מאיר שמרה ומנכ"ל רשות החברות, דורון כהן ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

הצדדים קיבלו את המלצת ביה"ד האזורי לעבודה בראשות השופט אלכס קוגן לנסות וליישב את המחלוקות בהסכמה מחוץ לכותלי ביה"ד באופן הבא: הצדדים, נציגות עובדי נמל חיפה, הנהלת החברה ורשות החברות הממשלתיות ייכנסו להליכי מו"מ אינטנסיבי בלוח זמנים מפורט כאשר העובדים התחייבו לחזור לעבודה סדירה לאלתר, החל מ-22:00 בלילה, וכל זמן שיתנהל המו"מ לא ינקטו צעדים ארגוניים מצדם. תורג'מן הורה להגביר את העבודה ביתר שאת החל מהמשמרת הנוכחית וגם בימים הקרובים.

יש לציין כי ביה"ד התייחס בהבנה מלאה לאורך כל הדיון לצעדים הארגוניים שנקטו העובדים בנמל חיפה: השופט קוגן העיר פעם אחר פעם לנציגי חברת נמל חיפה והמדינה כי פרסום טיוטת התשקיף במתכונת שהתקבלה על ידי דירקטוריון החברה היווה הפתעה מוחלטת לעובדים וזאת בניגוד להבטחות מפורשות בכתובים שהועברו לעובדים על ידי יו"ר הדירקטוריון, בן ציון סלמן, ונציגי רשות החברות הממשלתיות.

יו"ר וועד עובדי נמל חיפה, מאיר תורג'מן, רואה בהסכמה שנקבעה כהישג גדול לעובדים שכן כעת נציגי רשות החברות והחברה מחויבים לנהל מו"מ עם העובדים על כל הנושאים השנויים במחלוקת וזאת בחסות ביה"ד.

דיון נוסף בנושא כבר נקבע בעוד כעשרה ימים.

  • עוד באותו נושא:
  • נמל חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully