וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייט ראשון עם המעסיק

גיל שגיב

15.4.2010 / 7:09

ראיון עבודה



>> בעולם ההיכרויות הווירטואלי אנשים משקיעים זמן, מאמץ ומחשבה, כדי לבנות לעצמם פרופיל אטרקטיווי ומושך. ההשקעה הזו חשובה מכיוון שהצד השני מתעמק בפרופיל כדי לבדוק אם יכול להיות חיבור. אך בל נטעה, התעמקות זו מגיעה רק לאחר שנעשה סינון ראשוני של ה"מועמדים". זהו שלב מהיר, שטחי וטכני, המכיל בדרך כלל בחינה של פרמטר אחד בלבד - התמונה.

אם התמונה של הבחור לא מוצאת חן בעיני הבחורה, היא כנראה לא תפנה אליו כלל, גם אם הוא משכמו ומעלה, שיהיה בעל למופת ואבא נפלא לילדיה. נכון, זו מציאות מרגיזה, אבל היא פועל יוצא של מאפייני עולם ההיכרויות האינטרנטי - עולם אינסטנט, שבו אפשר לקבל בהקלקה אחת רשימה של מאות בני זוג פוטנציאליים.



ההקבלה בין דייט ראשון לראיון עבודה רלוונטית לשני הכיוונים. במציאות שבה עשרות, אם לא מאות, מועמדים קופצים על כל משרה פנויה, אין למעסיק זמן, יכולת או צורך לבחון לב וכליות של כל מועמד ומועמד, ולרוב הוא יחפש את אותו פרמטר יחיד שיסייע לו לברור במהירות וביעילות מוץ מבר.



בתהליך הסינון ראשוני זה, כל הפרעה טכנית - פורמט קורות חיים לא קריא, קובץ מצורף שלא נפתח או כבד מדי, טעויות כתיב - תבעט את המייל שלכם ישירות אל ה-deleted items. למה? כי המעסיק יכול. בתיבת הדואר הנכנס שלו יש עוד 158 מיילים של מועמדים נוספים.



המעסיק שמקבל את קורות החיים שלכם מגיע אליהם בסופו של יום עבודה עמוס, ולרשותו זמן קצוב כדי לברור את המועמדים שלהם יקרא לראיון היכרות. אם זו הפעם הראשונה שהוא מבצע משימה כזו, הוא יקרא כל מייל, יקדיש מחשבה לכל מלה, וייצא מהמשרד באמצע הלילה עם ראש כואב ובטן מקרקרת. אם הוא מנוסה יותר (וברוב המקרים הוא כזה), הוא יודע כיצד לחפש במהירות את המידע שחשוב לו, ולסנן החוצה כל פרט אחר. המידע הזה מורכב מהפרמטרים הבאים:



ניסיון קודם: מעסיקים מחפשים מועמדים עם ניסיון רלוונטי לתפקיד, וייגשו ישירות לחלק זה בקורות החיים של המועמד. בחור עם ניסיון רב שנים כמלצר לא יתקדם לשלב הראיונות לתפקיד "מנהל תחום אינטרנט - ניסיון קודם הכרחי". אותו גורל צפוי גם למועמדים עם ניסיון מתאים שהחליטו משום מה לקבור אותו אי שם בתחתית קורות החיים. אם יש לכם ניסיון וכישורים מתאימים הבליטו אותם, וסייעו למעסיק למצוא נקודה זו ומהר. זכרו שתפקידים שונים דורשים דגשים שונים בקורות החיים שלכם - אל תסתפקו במשלוח אותו קובץ למשרות שונות.



מקום מגורים: משרד הממוקם בגוש דן לא יזמן לראיון, כנראה, מועמד שגר בקרית שמונה.



מכתב מלווה: בניגוד למה שלימדו אתכם בסדנאות לחיפוש עבודה, מי שמקבל את קורות החיים שלכם לא יקדיש תשומת לב בשלב הסינון הראשוני למה שכתבתם במכתב הנלווה לקורות החיים או לשורה מתחכמת זו או אחרת במייל שלכם (אולי הוא יזכור בחיוך את המשפט "השמים אינם הגבול - הם רק ההתחלה", אבל הוא לא יזכור את שם המועמד שכתב אותה). המעסיק יחפש תכל'ס ופחות התחכמות. הדגישו מה שחשוב ועזרו למעסיק למצוא זאת בקלות. בראיון כבר יהיה לכם זמן ומקום להראות לו מה אתם שווים.



-



הכותב הוא מנהל השיווק של avis ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully