וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ דואג לפנסיה שלכם

מוטי בסוק

15.4.2010 / 8:45

שר האוצר התייחס לאימוץ מסקנות ועדת חודק ואמר כי "באימוץ המסקנות, המשרד מאמץ רפורמה מקיפה שתתרום באופן משמעותי להגברת הביטחון בחיסכון הפנסיוני"

"באימוץ מסקנות ועדת חודק משרד האוצר מאמץ רפורמה מקיפה, שתתרום באופן משמעותי להגברת הביטחון בחיסכון הפנסיוני" - כך אמר אתמול שר האוצר, יובל שטייניץ, בעקבות החלטת האוצר לאשרר את מסקנות ועדת חודק.

"הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון באוצר (הממונה הקודם, ידין ענתבי; מ"ב), היה הרגולטור הראשון בישראל, ואולי גם בעולם, שבדק את עצמו תוך כדי המשבר הגדול, הסיק מסקנות והחליט ליישם אותן באמצעות ועדת חודק", אמר שטייניץ. "בכך הוא הוכיח פעלתנות, תקיפות, יצירתיות, מחשבה ראויה ושיקול דעת. אף חברת ביטוח, קרן פנסיה, או קופת גמל לא קרסה בישראל, ובכל זאת הוחלט באוצר להפיק לקחים, גם מניסיון שלנו וגם מניסיון של אחרים.

"צריך לזכור שרק לפני כמה חודשים היו כותרות בעיתונים כי ועדת חודק מתה, והיו דיונים ברוח זו בכנסת. טענתי כל הזמן, 'הוועדה לא מתה. הוועדה חיה'. הקשבנו לכולם, אבל האחריות היא עלינו.

"ניישם את המלצות ועדת חודק", המשיך שטייניץ. "כיום אנחנו מפיצים את המלצות הוועדה לביצוע, ובתוך כמה שבועות, אחרי שנשמע הערות, הן ייהפכו למחייבות. ההמלצות מתייחסות לשלושה כיוונים: בחינת השקעות חדשות, פיקוח על ההשקעות, וקביעת תנאים מינימליים מומלצים לגופי החיסכון לטווח ארוך, איך להשקיע את הכספים.

"אנחנו דואגים שהחיסכון הפנסיוני יהיה אחראי ומתוך ראייה ארוכת טווח, תוך שמירה על כללי הזהירות. בנושא ועדת חודק, כמו בנושאים אחרים, האוצר הוכיח שהוא אחראי, שהוא עושה מה שהוא חושב שנכון לעשות, וכי אינו נכנע ללחצים חיצוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully