וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הקרנות: הריצה לקרנות הדולריות נעצרה; יצירות של כ-150 מיליון שקל בקרנות הצמודות למדד

אילן מוסנאים

8.1.2002 / 14:09

אתמול נרשמו פדיונות קלים בקרנות הדולריות והיום הן מאוזנות; יציבות גם באפיק השקלי; לאפיק המנייתי נכנסו 20-30 מיליון שקל ולקרנות היורו זרמו 70-90 מיליון שקל



אחרי שבועיים סוערים נרשמת היום רגיעה בפעילות של תעשיית קרנות הנאמנות. לדברי מנכ"ל אילנות דיסקונט, שי ברק, באפיקים השקלי והדולרי (בו נרשמו אתמול פדיונות קלים) נרשמת היום יציבות ומאזן היצירות/פדיונות הנו מאוזן יחסית.



ברק סבור כי הפיחות החד בשער השקל בתקופה האחרונה והתשואה הנמוכה אליה ירדו הגילונים לאור העליות האחרונות במחיריהן, יחד עם החשש משינוי מגמה בשער הדולר, מחלישים את הריצה שנראתה בימים האחרונים לעבר הקרנות הדולריות.



לדבריו, גם היום רוב הכסף שזרם לתעשייה הגיע אל הקרנות המתמחות בהשקעה באיגרות החוב הצמודות למדד, שצברו נכון לשעה זו יצירות של כ-150 מיליון שקל, ולקרנות המתמחות ביורו, אליהן נכנסו כ-70-90 מיליון שקל.



ברק ציין עוד כי נמשך הטפטוף הקל של המשקיעים לקרנות המנייתיות, שהיום מסתכם בכ-20 עד 30 מיליון שקל. לדבריו, הכסף שזורם לתעשייה (שבדרך כלל בא מפדיונות בפקדונות הבנקאיים) הוא "שונא סיכון" ולא ממהר להיכנס לבורסה למרות העליות האחרונות במדדי המסחר המובילים. להערכתו, רק 7% עד 10% מהכספים שנכנסו לתעשיית הקרנות בתקופה האחרונה, הגיעו בסופו של דבר לאפיק המנייתי. 10% עד 15% מכלל הכספים שנכנסו לקרנות המנייתיות זרמו לקרנות המנייתיות המתמחות בהשקעה בחו"ל. לדברי ברק, היום נכנסו לקרנות אלה כ-10 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully