וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנוס את HOT ו-yes בשל רמת השירות

יורם גביזון

15.4.2010 / 12:30

יורם גביזון טוען כי כל עוד המועצה לשידורי כבלים ולווין לא תקבע כלים למדידת השירות של yes ו-HOT ותהיה בעלת סמכות להטיל סנקציות - הן ימשיכו לעלות ברווחים ללא תלות בשירות

לימור מרגולין-יחידי, שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב, קנסה באחרונה את יום טוב והבה בסכום של 570 אלף שקל בשבוע שעבר, לאחר שהורשע בחלוקת ארבע דירות ברחוב העלייה בת"א ל-10 דירות קטנות והשכיר אותן ל-10 שוכרים שונים. השופטת אמדה את טובת ההנאה שהפיק והבה מפיצול הדירות ב-380 אלף שקל וקבעה את גובה הקנס בגובה של 150% מטובת ההנאה.

ממש באותו יום נקנסו החברות yes ו-HOT כל אחת בסכום של 90 אלף שקל בגין חיוב דמי מנוי לאחר בקשת הניתוק והשבת כספים אלו שנגבו ביתר באיחור.

והבה, שכנראה אינו יכול להרשות לעצמו עורך דין מהשורה הראשונה, נקנס בשיעור של 20% משווי הנכס שבו עשה שימוש לא חוקי. yes ו-HOT, שתי חברות מהנזילות במשק, קיבלו קנס זניח ביחס לעוצמתן הכספית, ועל כן אינו יכול להרתיע שני ארגוני שירות בענף לא תחרותי במיוחד מגריפת רווחים נוספים באמצעות הורדה של רמת השירות. HOT ייצרה ב-2009 רווח תפעולי תזרימי (רווח תפעולי בניכוי פחת והפחתות שאין בהן זרימת מזומנים) של 1.1 מיליארד שקל ודמי המנוי הממוצעים למנויי החברה הם 200 שקל בחודש.

הרווח התפעולי התזרימי של yes היה 482 מיליון שקל ב-2009 ודמי המנוי הממוצעים שהיא גובה הם 226 שקל בחודש. הקנס הכספי שקיבלו שתי חברות הטלוויזיה נע בין 0.008% ל-0.018% מה-EBITDA השנתי שלהן. דרך אחרת להסתכל על הקנס היא כעל השקעה.

החברות yes ו-HOT לא סבלו מנזק כספי, אם כל אחת מהן הצליחה לגבות דמי מנוי מיותרים במשך חודש אחד מ-450 מנויים. העובדה שעל פי החוק הקנס שמוטל על yes ו-HOT בגין עבירות אלו קבוע, רק מחלישה את ההרתעה לבצע אותן.

בניגוד למרגולין-יחידי, המועצה לשידורי כבלים ולוויין תתקשה למדוד את גודלה של ההנאה הכלכלית שמפיקות yes ו-HOT, למשל כמה מרוויחה כל אחת מהחברות ממנויים שניסו להתנתק, התייאשו, ודחו זאת.

נראה כי כל עוד המועצה לשידורי כבלים ולוויין לא תקבע כלים למדידת רמת השירות של yes ו-HOT, ותהיה בעלת סמכויות להטיל סנקציות כספיות על רמת שירות נמוכה, הן יוכלו להמשיך להציג רווח EBITDA של 31.5% ו-34.5% מהמחזור בהתאמה.

  • עוד באותו נושא:
  • HOT
  • yes
  • שירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully