וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נלחמת במשבר הפיננסי העולמי

אלון שן

15.4.2010 / 13:10

בנק ישראל הצטרף להסדר הסיוע למדינות נפגעות המשבר הפיננסי של קרן המטבע הבינ"ל. הבנק יעמיד לרשות ההסדר סכום של כ-750 מיליון דולר בעת הצורך

דירקטוריון קרן המטבע הבינ"ל אישר השבוע את הרחבת הסדר ה-NAB, מהיקף של כ-50 מיליארד דולר לכ-550 מיליארד דולר. בנק ישראל התחייב להעמיד לרשות ההסדר סכום של 500 מיליון SDR (כ-750 מיליון דולר) בעת הצורך.

ה-NAB, שעד כה היו חברות בו 26 מדינות, נוסד ב-1998 על מנת להגדיל באופן משמעותי את המקורות העומדים לטובת הקרן. מדובר בהסדר שבמסגרתו מעמידות מדינות קו אשראי לטובת הקרן, ולמעשה מתחייבות להלוות לקרן בעת הצורך על מנת שזו תוכל להעניק אשראי למדינות במשבר. עד כה הופעל ה-NAB פעם אחת בלבד, בהלוואה שנתנה הקרן בדצמבר 1998 לברזיל על סך של 2.9 מיליארד SDR.

באפריל 2009 התחייבו מנהיגי ה-G20 להרחיב את יכולתה של קרן המטבע להעמיד אשראי למדינות בעת משבר. הרחבת ה-NAB הנוכחית באה בעקבות קריאה זו, ובמסגרתה מצטרפות להסדר 13 מדינות נוספות, וכן מרחיבות המדינות הקיימות את התחייבויותיהן במסגרת ההסדר. לדברי מנכ"ל הקרן, מר דומיניק שטראוס קאהן, ההרחבה תעזור להבטיח שלקרן תהיה גישה למקורות בהיקף ראוי על מנת לסייע למדינות המועדות למשברים פיננסים.

הצטרפות בנק ישראל להסדר מסמלת את מחויבותה של מדינת ישראל לתרום את חלקה למאמץ העולמי לייצוב המערכת המוניטרית-פיננסית הגלובלית. יש לציין, שגם אם יעשה שימוש בהסדר, הרי שהשתתפות בנק ישראל תהווה למעשה השקעה נושאת תשואה עבור הבנק, ואינה מהווה מענק הניתן ללא תמורה למדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully