מגמה שלילית מאפיינת את מניות הטכנולוגיה בוול סטריט. למרות הודעות חיוביות של מגוון חברות מתחום הטכנולוגיה, רושמות מניות השבבים ירידה. גייטוויי נופלת ב-18.2% לאחר שאמרה כי לא תעמוד בתחזיות ההכנסות לרבעון.
ענקית המדיה AOL-טיים וורנר יורדת ב-2.9%. החברה פירסמה אמש אזהרת רווח לשנת 2002 ולרבעון הרביעי של 2001. כמו כן, צפויה החברה לרשום מחיקה של 40-60 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2002 בעקבות התאמות חשבונאיות.
כמו כן אישרה AOL שמועות קודמות לפיהן תרכוש את החזקותיה של ברטלסמן במיזם AOL-אירופה. חלקה של ברטלסמן, סך 49%, יירכש על ידי AOL תמורת 6.75 מיליארד דולר במזומן, בעקבות מימוש אופציית מכר שהיתה בידי ברטלסמן. AOL מקווה כי מיזם זה, שגרף בשנת 2001 הכנסות של 800 מיליון דולר בלבד, יאפשר לה לבצע את תוכניות ההתרחבות הגלובלית שלה.
יצרנית התוכנות העסקיות BMC (סימול BMC) צופה לעלות על תחזיות האנליסטים לרבעון הרביעי, כך הודיעה היום. בעקבות זאת היא רושמת עלייה של 5.9%.
אלטרה (סימול ALTR), יצרנית השבבים, הודיעה היום כי היא צופה לרשום נפילה של 7% ברווחי הרבעון הרביעי ביחס לשלישי, אולם הוסיפה כי נראה שכבר הגיעה לתחתית המחזור, ומכירותיה התייצבו, בעקבות זאת עולה מנייתה ב-5.4%.
אמש אישרה גייטוויי (סימול GTW) כי תשוב לרווחיות ברבעון הרביעי. עם זאת, תחזית ההכנסות של החברה - 1.16 מיליארד דולר - עמדה מתחת לציפיות. מניית גייטוויי צונחת ב-18.2%.
מניית גולדמן סאקס יורדת ב-2.6% בעקבות דיווח כי בנק סומיטומו מיטסוי החליט למכור החזקותיו, סך 1.8%, בגולדמן.
אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בעולם, דיווחה על נפילה של 74.7% ברווחי הרבעון הרביעי לעומת התקופה המקבילה, וייחסה את הנפילה לביקוש הנמוך למתכת ולמחירים נמוכים. במקביל היו לחברה הוצאות גדולות על ארגון מחדש, לקוחות שפשטו רגל ובעיות תפעוליות. מנייתה יורדת ב-1%.
ויאקום, ענקית המדיה האמריקאית, צופה כי בשנת 2002 יצמחו הכנסותיה בשיעור דו ספרתי בזכות התאוששות נמרצת בהכנסות מפרסום. ויאקום, השולטת ברשתות הטלוויזיה MTV ו-CBS, בין היתר, צופה כי אולימפיאדת החורף והבחירות לקונגרס ישפרו את נפחי הפרסום בערוצי המדיה שלה, ויאפשרו העלאת תעריפי פרסום. מנייתה נופלת ב-7%.
וול סטריט: גייטוויי צונחת ב-18% לאחר שאמרה כי תחמיץ תחזית ההכנסות לרבעון
יהודה שויצר
8.1.2002 / 21:38
