וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע באמת האייפד לא נכנס לישראל?

הדר תדמור

16.4.2010 / 14:05

האיסור על הכנסת האייפד לישראל ממשיך להכות גלים: הסופר ג'פרי גולדברג כתב בבלוג שלו כי על אף ההבהרות הישראליות מדוע נאסרה כניסת המכשיר, נדמה כאילו רב הנסתר על הגלוי

התקשורת העולמית חוגגת בעקבות האיסור על הכנסת מכשירי האייפד לישראל. הסופר ג'פרי גולדברג כתב בבלוג אטלנטיק כי על אף ההבהרות הישראליות מדוע אין להכניס את המכשיר לישראל, נדמה כאילו רב הנסתר על הגלוי.

משרד התקשורת הישראלי אסר את הכנסת מכשירי אייפד לישראל, ורשויות המכס התבקשו להחרימם.
ההחלטה התקבלה לאחר שאנשי ההנדסה במשרד לא גילו גמישות בנוגע לבדיקת התאמתו של המכשיר לרשת האלחוטית בישראל, ככל הנראה ללא ידיעת השר משה כחלון. הדבר יצר מהומה רבתי במשרד התקשורת.

המשרד לא החיל על האייפד "אישור סוג", המוענק למכשירים שמשתמשים בתדרים אלחוטיים. לטענת המשרד, טכנולוגיית הרשת האלחוטית שבה משתמש האייפד אינה מתאימה לתקינה הישראלית. "מכשיר האייפד פועל בהספקי שידור (של מודם ה-wifi) המתאימים לתקינה האמריקאית", הסבירו במשרד התקשורת. "מאחר שהתקינה בישראל שונה מהתקינה האמריקאית, הרי שהספק השידור של המכשיר מונע את אישור הפעלתו בישראל".

"על אף ההתרגשות והביקוש העולמי למכשיר האייפד, ישראל אסרה על יבואו, ואפילו הודיעה לעובדי המכס להחרים את המכשיר אם יימצא אצל מטיילים ישראלים. לטענת הממשלה מדובר בחוסר התאמה לתקינה הישראלית, אבל חייב להיות יותר מזה, למרות שאני עדיין לא יודע מה".

"ישראל הביאה להרמת גבות ברחבי העולם במלחמתה באפל - אחת מהחברות המשפיעות והמוערכות בארה"ב; אבל כשישראל נמצאת במצב של איום מלחמה מצד חיזבאללה, סטיב ג'ובס לא צריך להיות האיום הגדול על ישראל. אבל נראה שסטיב ג'ובס מסוכן יותר לישראל מאשר החיזבאללה...", נכתב בבלוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully