וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק נערכת לדיבידנד ענק ולווה מהבנקים 1.5 מיליארד שקל

אמיתי זיו

16.4.2010 / 13:50

חברת בזק הודיעה כי נטלה הלוואה על סך 1.5 מיליארד שקל מבנקים ישראלים לתקופה של ארבע וחצי שנים. מאחורי הגיוס עומד בין היתר הצורך לשלם דיבידנד ענק לבעלי המניות

בשעת ערב מאוחרת הודיעה אתמול בזק לבורסה על גיוס חוב גדול שהשלימה החברה. על פי הדיווח הלאקוני, בזק לוותה סכום של 1.5 מיליארד שקל מבנקים ישראלים. ההלוואה היא ל- 4.6 שנים ולא נמסר מידע נוסף עליה בדיווח, כמו שיעורי הריבית של ההלוואה.

מאחורי גיוס החוב הגדול הזה של בזק עומד בין היתר הצורך של החברה לשלם דיבידנד ענק, של 2.45 מיליארד שקל, אשר יחולק לבעלי המניות בחברה בתחילת מאי. הדיבידנד הגדול הזה ישמש בין היתר את בעל הבית החדש בחברה, שאול אלוביץ', על מנת לממן את עסקת הרכישה של בזק מידי קבוצת אייפקס-סבן-ארקין, בסכום של 6.5 מיליארד שקל. העברת השליטה בחברה התבצעה ביום רביעי השבוע ומיד אחריה התחלפה מועצת המנהלים של החברה. אלוביץ' מחזיק ב-30% מהחברה כך שחלקו בדיבדנד עומד על כ-750 מיליון שקל.

מלבד הזרמת דיבידנד מהחברה, עסקת הרכישה של בזק תמומן על ידי מימון שלקח אלוביץ' מקונצרציום בנקים, בהובלת בנק פועלים, של 3.9 מיליארד שקל. עוד מקור מימון לעסקה הוא יתרות נזילות של אינטרנט זהב וירוקום, שתיהן בבעלות אלוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully