עיריית תל אביב-יפו פנתה היום לבג"ץ בעתירה לבטל את הפטור החלקי מתשלום ארנונה שמשרדי הממשלה נהנים ממנו.
לאחר שפניית ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ליועץ המשפטי לממשלה לשנות את החוק בכדי להשוות לעניין תשלום הארנונה את מעמד משרדי הממשלה למעמדם של מחזיקי נכסים אחרים - נדחתה, החליטה העירייה לעתור לבג"ץ כנגד ממשלת ישראל.
העירייה מבקשת כי הממשלה תסביר מדוע לא תיזום הצעת חוק שתבטל את הפטור החלקי מארנונה עירונית שניתן לה לגבי מבנים המשמשים אותה.
ההפסד שנגרם לעיריית תל אביב-יפו בשנת 2001 בגין עניין זה עולה על 66 מיליון שקל.
בעתירה טוענת העירייה כי אין הצדקה לפטור הממשלתי, וכי הוא הוא שריד ארכאי מתקופת המנדט הבריטי.
העירייה טוענת עוד כי הפטור הוא שרירותי, מפלה ללא הצדקה בין רשות מקומית אחת לשנייה וכן מפלה לרעה את תושבי תל אביב, הן לעומת הממשלה והן לעומת תושבי רשויות מקומיות אחרות, אשר נהנות ממענקים ממשלתיים שעיריית תל אביב-יפו לא נהנית מהם.
עיריית ת"א עתרה לבג"ץ: לבטל את הפטור החלקי מתשלום ארנונה שמשרדי הממשלה נהנים ממנו
עתי"ם
8.1.2002 / 18:13
