וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה חתמה יום שלילי - אל על צונחת ב-4%

עומר רבין

18.4.2010 / 16:38

המשבר חסר התקדים שפוקד את ענף התעופה העולמי וכן האישומים הכבדים נגד בנק גולדמן סאקס שלחו את הבורסה בת"א לירידות משמעותיות עם פתיחת שבוע המסחר

ענן האפר העצום המיתמר מעל אירופה, התברר היום, משפיע לא רק על עשרות אלפי הישראלים התקועים בנמלי התעופה ביבשת - אלא גם על עמתיהם הישראלים שנותרו כאן לסחור בבורסה.

שבוע המסחר באחד העם נפתח הבוקר בירידות שערים משמעותיות כאשר המעו"ף איבד בסיכום יומי 0.9% מערכו ומוסיף להתרחק מרמת השיא של כל הזמנים שקבע רק לאחרונה. כעת מרוחק המדד יותר מ-3% מרמת השיא של 1,238 נקודות. מדד ת"א 100 יורד אף בשיעור חד יותר של אחוז אחד לרמה של 1,230 נקודות.

את הירידות היום הובילה חברת אל על אשר איבדה בסיכום יומי 3.6% מערכה. המסחר במנייה החל בצניחה של 6% על רקע ההפסדים שספגה החברה בסוף השבוע כתוצאה משיתוק הפעילות האווירית באירופה ועל רקע ההערכות הקודרות כי כל שבוע של שיתוק הפעילות לאירופה יסב לכל אחת מחברות התעופה הפעילות ביבשת נזק של עשרות מיליוני דולרים. במהלך המסחר הגיעה המניה אף לירידה של יותר מ-8% אך המגמה התמתנה לקראת סיומו של המשחר, לשמחת המשקיעים של חברת התעופה הלאומית.

גורם נוסף שתרם לסנטימנט השלילי בת"א הוא האישומים החמורים שהוגשו נגד בנק גולדמן סאקס בסוף השבוע בארה"ב, לפיהם הונה הבנק את לקוחותיו. הפרשייה הביאה לירידות שערים משמעותיות בניו יורק ביום שישי - המשתקפות גם כיום בת"א עם פתיחת שבוע המסחר במניות מגזר הפיננסים: כך למשל מניית דיסקונט השילה היום 2.4% ומניות הבנקים האחרים ספגו גם הן ירידות של יותר מאחוז שלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully