וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענן האפר עלול לפגוע גם בכלכלת ישראל"

מוטי בסוק

19.4.2010 / 8:00

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בישיבת הממשלה השבועית כי ההתפרצות פוגעת בכלכלת אירופה שהיא יעד היצוא המרכזי של ישראל. ויש כבר נפגעים - יצואני הפרחים

אם ההתפרצות הוולקנית באיסלנד תימשך עוד מספר שבועות, האוצר יצטרך להתכנס לישיבה מיוחדת, ולהעריך את משמעות הפגיעה הוולקנית בכלכלת ישראל. כך אמר אתמול בישיבת הממשלה השבועית שר האוצר, יובל שטייניץ.

שטייניץ ציין כי ההתפרצות הגעשית באיסלנד פוגעת בכלכלת אירופה, שהיא יעד היצוא העיקרי של ישראל. מי שנפגעים מהתופעה כבר עתה הם ענף התיירות הנכנסת, והיצוא מהארץ. בין הנפגעים המיידים בין היצואנים - יצואני הפרחים.

מהתאחדות התעשיינים נמסר, כי בדרך האוויר עוברים בשנה מטענים בהיקף של כ-10 מיליארד דולר, לא כולל יהלומים. כ-40% מסכום זה מיועד לאירופה, אך גם חלק גדול מהיצוא לארה"ב תלוי באירופה, בשל טיסות המשך.

רוב היצוא כולל רכיבים אלקטרוניים, תרופות, פרחים, תוצרת חקלאית ויהלומים. יצוא היהלומים הינו בהיקף של כ-11.6 מיליארד דולר בשנה. יבוא היהלומים בהיקף של כ-5.3 מיליארד דולר בשנה.

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully