וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר השחיתות: בישראל לא מתרגשים מהולילנד

ליאור דטל

19.4.2010 / 8:25

מסקר שנערך לאחרונה אודות השחיתות בישראל, עולה כי הישראלים לא מזועזעים מפרשת הולילנד ולמעשה החלו כבר להתרגל לפרשות השחיתות שאופפות אותם

אף שפרשת הולילנד כבר הוגדרה כ"אחת מפרשות השחיתות החמורות בתולדות המדינה", הציבור הישראלי לא מזועזע ממנה ולמעשה מתחיל להתרגל לפרשות השחיתות - כך עולה מממצאים חדשים שנאספו ע"י ד"ר דורון נבות וד"ר דפנה קנטי מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה.

החוקרים בחנו את האופן שבו הציבור תופש את מידת השחיתות בישראל בימים האחרונים, לאחר שנחשפה פרשת הולילנד בתקשורת, לעומת התפישה ביוני 2009. לפי הסקר האחרון מאפריל, יותר משני שלישים מהמשתתפים בסקר (68.6%) אמרו כי ישראל יותר מושחתת כיום מכפי שהיתה בעבר; שליש מתוכם אמרו כי השחיתות גבוהה "הרבה יותר" כיום מאשר בעבר; 17.2% אמרו כי המדינה מושחתת כיום כמו בעבר; ורק 9% חשבו שהמצב בימנו טוב יותר. התוצאות דומות לאלה של יוני 2009 - אז אמרו 69.2% כי ישראל מושחתת יותר מבעבר.

"למרבה ההפתעה, גילינו כי הציבור כלל לא שינה את דעתו על מצב השחיתות, חרף העובדה שנחשפה אחת מפרשות השחיתות החמורות ביותר", אומר ד"ר דורון נבות, מרצה באוניברסיטת חיפה, המתמחה בשחיתות פוליטית ודמוקרטיה. הסקר בוצע על ידי מכון מחשוב עבור בית הספר למדעי המדינה באוניברסיטה, במסגרת התוכנית לדמוקרטיה שתצא לדרכה באוקטובר 2010. הוא התבסס על שאלון טלפוני של מדגם מייצג של האוכלוסייה (501 נשאלים).

64% מהמשתתפים בסקר באפריל סבורים כי מעשי השחיתות בישראל נפוצים במידה רבה או רבה מאוד. ביוני 2009, לעומת זאת, 42.7% סברו כי מעשי השחיתות נפוצים במידה רבה מאוד, ו-29% במידה רבה. כלומר, לפני כמה חודשים 71.7% סברו כי מעשי השחיתות בישראל נפוצים במידה רבה או רבה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully