וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים לא מוותרת לעובדים הזרים

מוטי בסוק

19.4.2010 / 19:50

מנהל הרשות יוזם הצעת חוק שעל פיה לא יוכרו העובדים הזרים לצורכי מס הוצאות של המעבידים. הרשות מעריכה כי צעד זה יוריד את הכדאיות הכלכלית של העסקת העובדים

רשות המסים מנסה להיאבק בעובדים הלא חוקיים: יוזמת הצעת חוק שלפיה לא יוכרו לצורכי מס הוצאות של מעבידים על העסקת עובדים בלתי חוקיים. תזכיר הצעת החוק החדש גובש ברשות ויופץ היום בין כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר.

מאחורי המהלך, שעל-פי ההצעה ייושם החל מהשנה, עומד מנהל הרשות, יהודה נסרדישי. המהלך תואם את מדיניות הממשלה להילחם בתופעת העובדים הזרים הבלתי חוקיים. לפי הערכות הרשות, אי הכרה בהוצאות המעבידים על העסקת עובדים זרים לא חוקיים תהפוך את העסקת העובדים אלו ללא כדאית כלכלית במקרים רבים.

לפי הערכות, בישראל יש 100-150 אלף עובדים לא חוקיים, ועוד כ-70 אלף עובדים חוקיים. השכר הממוצע של העובדים הזרים החוקיים הוא כ-4,000 שקל בחודש.

בתזכיר רשות המסים שיופץ היום נכתב כי ב-6 בדצמבר 2009 אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת חוק עובדים זרים (הגברת האכיפה - העסקה שלא כדין), שהוכנה על ידי שר האוצר, יובל שטייניץ, יחד עם שר המשפטים, יובל נאמן. מטרת החוק היתה "להגביר ולייעל את הליכי האכיפה והענישה המופעלים כנגד מבצעי עבירות של העסקה שלא כדין".

בתזכיר של רשות המסים מודגש כי "לאור השלכותיה הקשות של תופעת ההעסקה שלא כדין של עובדים זרים, שהתגברה עד מאוד בשנים האחרונות, אין כל ספק כי כיום מיגור התופעה מהווה אינטרס מרכזי ובעל חשיבות חברתית ראשונה במעלה, וכי מתן היתר לניכוי הוצאות העסקה כאמור אינו עולה בקנה אחד עם האינטרס הזה. בנוסף, התרת ניכוי של עובד זר בלתי חוקי אינה עולה בקנה אחד עם העקרון 'שלא יהא חוטא נשכר', המעוגן אף הוא בתקנת הציבור ואשר תמציתו שאין זה ראוי שמפר חוק ייהנה מפירות הפרתו".

נסרדישי מדגיש בתיקון החוק כי "רשות המסים שמה לה למטרה לפעול ולוודא כי במסגרת עריכת שומות לא מותרים בניכוי סכומים שאינם מהווים ההוצאה בייצור או שהתרתם מהווה פגיעה בתקנות הציבור, וזאת על מנת לסייע ביישום מדיניות הממשלה. לצורך יישום הדין ובמסגרת ביקורת שומה וניכויים בסעיף השכר, החל מ-2010 ואילך יש לדרוש מנישומים הצגת אישורים על העסקה כדין כל אימת שמתבקשת הכרה בהוצאות שכר עובד זר. במידה שלא מתקבל אישור כאמור, אין להתיר ההוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully