וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אסיה ננעלו בירידות שערים חדות

הדר תדמור

19.4.2010 / 10:33

כתגובה לצעדי הריסון החריפים שהפעילה ממשלת סין על שוק הנדל"ן המקומי, בורסת שנחאי צנחה בכמעט 5%, בורסת הונג קונג נפלה בכמעט 3% וטוקיו השילה 1.7% מערכה

בורסות אסיה נסגרו בירידות חדות בעקבות צעדי הריסון המשמעותיים של ממשלת סין על שוק הנדל"ן המקומי. בורסת שנחאי צנחה ב-4.7%, בורסת הונג קונג נפלה ב-2.6%. טוקיו ירדה ב-1.7%, בורסת סיאול ירדה ב-1.6%.

ממשלת סין הגבילה עוד יותר את התנאים למתן הלוואות לרוכשי הבתים בסין על ידי הבנקים, במטרה לנסות ולצנן את שוק הנדל"ן המקומי ולמנוע בועת נדל"ן.

ממשלת סין הורתה לבנקים להפסיק לתת הלוואות לרוכשי בתים בפעם השלישית בערים בהן נרשמו עליות מחירים משמעותיות. בנוסף, הישעתה הממשלה הסינית מתן הלוואות לאלה שרוכשים בתים אשר לא יראו הוכחה לכך שהם גרים בעיר או משלמים מסים בה. בנוסף, פורסם כי העיריות בסין יכולות לקבוע האם להוריד את מספר יחידות הדיור אותן יוכל לקוח אחד לרכוש.

"אלו ההנחיות הדרקוניות ביותר שהוטלו על שוק הנדל"ן הסיני בכל ההיסטוריה שלו", כך כתב ג'ון מה, כלכלן בכיר בדויטשה בנק שבסין במכתב ללקוחותיו, לפי דיווח בלומברג. התקשורת בסין דיווחה כי המשקיעים בסין שלהם למעלה מבית אחד בשנחאי, בייג'ינג או שנזן עלולים ללקוט ב"בהלת מכירות".

ירידות נרשמו במניות מגזר הפיננסים לאחר שמניית גולדמן סאקס שהואשם כי הונה את לקוחותיו, ירדה ב-13% ביום שישי. מניית בנק מיצובישי UFJ יורדת ב-13%. מניית בנק סומיטומו מיטסוי מאבדת ב-4%. מניית בנק HSBC יורדת ב-2.3% בבורסת הונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully