וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

ואדים סבידרסקי

19.4.2010 / 23:03

מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.6% לרמה של 11,087 נקודות, וכנגד, נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,479 נקודות. מדד S&P 500 הוסיף 0.4% ל-1,197 נקודות

יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. ברקע למסחר עמדו המשך פרשת ההונאה בגולדמן סאקס, ההגבלות שממשלת סין הטילה על שוק הנדל"ן המקומי, והשבתת הטיסות באירופה עקב ענן האפר הוולקני.

מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.6% לרמה של 11,087 נקודות, וכנגד, נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,479 נקודות. מדד S&P 500 הוסיף 0.4% ל-1,197 נקודות. מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדו, והתשואה עליהן עלתה ל-3.80%.

ענקית הפיננסים האמריקאית סיטי (לשעבר סיטיגרופ) פירסמה את דו"חותיה לרבעון הראשון ודיווחה על הרווח הרבעוני, הרביעי מתוך חמישה, ברבעון הראשון של 2010 ואף עלתה על תחזיות האנליסטים, הודות לירידה בהפרשות לכיסוי חובות אבודים. רווחי סיטי ברבעון הראשון הסתכמו ב-4.43 מיליארד דולר, לאחר הפסד של 7.58 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, ולעומת רווח של 1.59 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009. הרווח למניה עמד על 14 סנט למניה. אנליסטים העריכו כי סיטי לא תרשום רווח או הפסד.

הרשות לני"ע בארה"ב (SEC) בודקת עוד בתי השקעות בחשד להונאת המשקיעים לאחר שהאשימה את בנק גולדמן סאקס. הרשות חוקרת האם עסקות משכנתאות נוספות שאורגנו על ידי חברות פיננסים הטעו את המשקיעים. בין הגופים שיצרו כלי השקעה מגובי משכנתאות אשר קרסו, נמצאים מריל לינץ' - שהיום נמצא בבעלות בנק אוף אמריקה - בנק UBS השווייצי ודויטשה בנק. עדיין לא פורסם אילו מהעסקות בוחנת ה-SEC.

מנכ"ל גולדמן סאקס, לויד בלנקפיין, התייחס היום בראשונה לאישומי ההונאה שהגישה רשות ני"ע נגד הבנק, ואמר כי האישומים הם "בהחלט לא נעימים", אך קרא לעובדי הבנק להישאר ממוקדים בשבועות הקרובים, דיווחה סוכנות הידיעות דאו ג'ונס. "גולדמן מעולם לא נהג בסלחנות כלפי פעילות לא ראויה של עובדים, ולעולם לא יעשה זאת. נהפוך הוא, אנחנו נהיה הראשונים לגנות זאת ולנקוט בצעדים המתבקשים באופן מיידי", אמר בלנקפיין.

בזירת המקרו האמריקאית: מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב התפרסם היום, והצביע על קפיצה בחודש מארס בשיעור החד ביותר זה 10 חודשים. המדד המדדים של חברת המחקר קונפרנס בורד, אשר משקף את התחזית הכלכלית לשלושה עד שישה החודשים הקרובים, עלה בחודש מרס ב-1.4% והשלים את העלייה חודשית ה-12 ברציפות, ויותר מתחזיות הכלכלנים אשר ציפו לעלייה של 1.1%.בעקבות זאת, מדד חודש פברואר תוקן כלפי מעלה לעלייה של 0.4%.

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) צפויה להעלות את תחזית הצמיחה העולם לשנה הנוכחית ל-4% או אפילו לשיעור גבוה מזה בעקבות האצת הצמיחה בסין ובשווקים מתפתחים נוספים - כך דיווח העיתון "ניקיי" היפני, אשר ציטט את יושב ראש הקרן. קרן המטבע הבינלאומית העלתה בצורה חדה את הערכת הצמיחה העולמית בינואר, וחזתה כי התמ"ג הגלובלי יצמח ב-3.9% ב-2010 לעומת הערכות לצמיחה של 3.1% שניתנו בחודש אוקטובר.

מניות ענף התעופה האמריקאי ממשיכות לרדת גם היום בעקבות איום ענן העפר באירופה: מניית דלתא איירליינס יורדת 2.8% וקונטיננטאל צונחת ב-4%. גם המניות הישראליות בוול סטריט מאבדות גובה: טבע יורדת ב-0.45%; טאואר צונחת ב-3.6% ואמדוקס מאבדת 0.8%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully