וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההאשמות: רווחי עתק לגולדמן סאקס

מיכל רמתי

20.4.2010 / 14:51

הבנק, המצוי במרכזה של סערת חקירות מצד הרשויות בארה"ב, כמעט והכפיל רווחיו ברבעון הראשון: הרווח הנקי הסתכם ב-3.46 מיליארד דולר. הודיע על הפרשת 5.5 מיליארד דולר לטובת שכר עובדיו

גולדמן סאקס, הבנק האמריקאי הניצב כעת במרכז תביעת הונאה שמסעירה את שוק ההון האמריקאי, פרסם היום דו"חותיו הכספיים לרבעון הראשון, ודיווח על זינוק ברווחיו. הבנק דיווח על זינוק של 91% ברווח הנקי ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לסך של 3.46 מיליארד דולר. הכנסות הבנק זינקו ב-35% והסתכמו ב-12.78 מיליארד דולר. תוצאות החברה, הן בשורה התחתונה והן בעליונה, עלו על תחזיות האנליסטים.

גולדמן דיווח כי הפריש 43% מהכנסותיו ברבעון הראשון לתשלום שכר העובדים, ירידה לעומת שיעור זה ברבעון המקביל בשנה שעברה, שעמד על 50%. עם זאת, בשל הגידול בהכנסות, מדובר בסכום גדול ב-17% - 5.5 מיליארד דולר. נוהגי השכר של גולדמן זכו לביקורות חריפות בארה"ב ובעולם בעקבות המשבר הפיננסי העולמי, ובעקבות הסיוע הממשלתי שקיבל הבנק, בסך 10 מיליארד דולר, בשיא המשבר.

גולדמן התגונן מפני הביקורות בטענה כי בניגוד לבנקים רבים אחרים, הצליח לשמור על רווחיות גם במשבר, ורשם תוצאות טובות לעומת מתחריו, דבר שמצריך תגמול הולם לעובדים שאיפשרו זאת. בנוסף, גולדמן טוען כי לא ביקש סיוע ממשלתי, והחזיר אותו מוקדם ככל שהתאפשר לו. עם זאת, בחודשים האחרונים עולות טענות כלפי הבנק, כי רווחיותו באה על חשבון לקוחות ומשקיעים.

בהתפתחות האחרונה, רשות ני"ע בארה"ב הגישה ביום שישי תביעה נגד גולדמן סאקס בגין הונאת המשקיעים על ידי כך שהעלים מהם את העובדה כי ניירות ערך מורכבים הקשורים למשכנתאות סאבפריים שאותם יצר ושיווק למשקיעים, נועדו מלכתחילה להגיע לחדלות פירעון.

לויד בלנקפיין, מנכ"ל גולדמן סאקס, אמר כי "ביצועינו ברבעון הראשון משקפים סימני התאוששות נוספים בכלכלה ואת עוצמת המותג שלנו". הוא הוסיף כי "לאור הארועים האחרונים בהם מעורבת החברה, אנו מעריכים את תמיכת לקוחותינו ובעלי המניות שלנו, ואת מסירותם ומחוייבותם של עובדי החברה".

בנפרד, הגישו דו"חותיהם הכספיים לרבעון הראשון כמה בנקים אמריקאיים נוספים שזכו לסיוע ממשלתי במשבר. בנק סטייט סטריט דיווח על רווח של 495 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 11%. בנק אוף ניו יורק מלון דיווח על זינוק של 73% ברווח הנקי לסך 599 מיליון דולר, פחות מתחזיות האנליסטים. us בנקורפ דיווח על עלייה של 29% ברווח הנקי, בהתאם לתחזיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully