וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם נגד גוגל: "מפרה את חוקי הפרטיות"

גיא גרימלנד

20.4.2010 / 19:13

ישראל ומדינות נוספות חתמו על מכתב פומבי וחריף התוקף את החברה וטוען: "גוגל מציגה חוסר אכפתיות מאכזב לחוקים בסיסייים הנוגעים לפרטיות ונכשלת בנושא"

דובר גוגל מסר בתגובה: "אנחנו מאוד מנסים להיות גלויים לגבי המידע שאנו אוספים ואיך אנחנו אוספים אותו...כמובן אנחנו לא מצליחים הכל ב-100% - לכן פעלנו מהר בכל הקשור לגוגל באזז, זאת בעקבות משוב שהתקבל".

גוגל השיקה את גוגל באזז בתחילת פברואר. השירות איפשר למשתמשי גוגל לעקוב אחר משתמשים אחרים במעין רשת חברתית. הבעיה נוצרה מיד לאחר השקת השירות. מאחר וגוגל באזז עוקב באופן אוטומטי אחר אנשים, רשימת הקשרים של משתמשי ג'ימייל הופכה לפומבית, וגם זרים יכלו לצפות בה. גולשים רבים מיהרו להתנתק מהשירות, בטענה שהוא מפר את פרטיותם. ברחבי העולם פורסמו גל של כתבות ברשת שמסבירות כיצד ניתן להסיר את גוגל באזז מתיבות הדואר האלקטרוני של גוגל, הג'ימייל.

בעקבות כך, פירסמה גוגל כי שינתה את הגדרות גוגל באזז, כך שניתן להסיר את השירות בנקל מחשבון הג'ימייל ולאפשר למשתמשים לבחור אחרי מי לעקוב ועם מי לחלוק את פרטיהם.

המכתב הפומבי, המופנה למנכ"ל גוגל אריק שמידט, נחתם על ידי ראשי עשר רשויות להגנת המידע. מטעם ישראל חתם עו"ד יורם הכהן, ראש הרשות המשפטית לטכנולוגיות מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully