וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום נוסף בוול סטריט נחתם בעליות שערים

ניר צליק

20.4.2010 / 23:48

תחזית להפסדים קטנים מהצפוי של הבנקים כתוצאה מהמשבר הכלכלי ודו"חות כספיים מעודדים שלחו היום את המדדים בוול סטריט מעלה, כשהם מתקנים מעט מהנזק שגרמה פרשיית גולדמן סאקס

ם המסחר השני של השבוע בוול סטריט הסתיים בעליות שערים על רקע המשך עונת הדו"חות, ובציפייה לדו"חות אפל לאחר סגירת המסחר. דאו ג'ונס התחזק ב-0.2% ל-11,117 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.8% ל-2,500 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.8% ל-1,207 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשאוה עליהן ירדה ב-0.002% ל-3.81%.

בזירה הגלובלית, יוון עלולה להזדקק לסיוע של עד 80 מיליארד יורו (111.8 מיליארד דולר), כדי להימנע מחדלות פירעון, כך אמר אקסל ובר, חבר מועצת הבנק המרכזי של אירופה, דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל". ובר, המכהן כנשיא הבנק המרכזי של גרמניה, אמר למחוקקים כי מצב החוב של יוון הולך ומחמיר, וכי "הנתונים משתנים כל הזמן", לדברי העיתון, אשר ציטט מקור שנכח באירוע של מפלגת הדמוקרטים החופשיים הגרמניה, בו אמר ובר את הדברים.

במרכז המסחר עמד בנק גולדמן סאקס. הבנק האמריקאי הניצב כעת במרכז תביעת הונאה שמסעירה את שוק ההון האמריקאי. הבנק דיווח על זינוק של 91% ברווח הנקי ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, לסך של 3.46 מיליארד דולר. הכנסות הבנק זינקו ב-35% והסתכמו ב-12.78 מיליארד דולר. תוצאות החברה, הן בשורה התחתונה והן בעליונה, עלו על תחזיות האנליסטים. בהתפתחות האחרונה, רשות ני"ע בארה"ב הגישה ביום שישי תביעה נגד גולדמן סאקס בגין הונאת המשקיעים על ידי כך שהעלים מהם את העובדה כי ניירות ערך מורכבים הקשורים למשכנתאות סאבפריים שאותם יצר ושיווק למשקיעים, נועדו מלכתחילה להגיע לחדלות פירעון.

בנפרד, הגישו דו"חותיהם הכספיים לרבעון הראשון כמה בנקים אמריקאיים נוספים שזכו לסיוע ממשלתי במשבר. בנק סטייט סטריט דיווח על רווח של 495 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 11%. בנק אוף ניו יורק מלון דיווח על זינוק של 73% ברווח הנקי לסך 599 מיליון דולר, פחות מתחזיות האנליסטים. US בנקורפ דיווח על עלייה של 29% ברווח הנקי, בהתאם לתחזיות.

ענקית הביטוח AIG שוקלת אפשרות לתבוע את גולדמן סאקס, בגין הפסדים של 6 מיליארד דולר שנגרמו לה כתוצאה מעסקות על ני"ע מגובי משכנתאות סאבפריים, הדומים לאלה שהובילו לאישומי ההונאה נגד הבנק, כך דיווח "פייננשל טיימס", על פי מקור מקורב לחברה. הצעדים ששוקלת AIG עשויים לעודד תביעות מצד משקיעים נוספים שהפסידו את כספם באותן עסקות.

ענקית המשקאות הקלים קוקה קולה דיווחה היום על רווח נקי של 1.61 מיליארד דולר, או 69 סנט למניה, ברבעון הראשון, בהשוואה לרווח של 1.35 מיליארד דולר, או 58 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות של קוקה קולה עלו ב-5% והסתכמו ב-7.53 מיליארד דולר. אנליסטים צפו כי החברה תרשום רווח של 74 סנט למניה והכנסות של 7.66 מיליארד דולר.

דלתא איירליינס, חברת התעופה הגדולה בארה"ב, דיווחה כי היא צופה לחזור לרווחיות ברבעון השני, למרות משבר התעופה הפוקד כעת את אירופה. דלתא דיווחה על הפסד בסך 256 מיליון דולר ברבעון הראשון, לעומת הפסד בסך 794 מיליון דולר ברבעון המקביל. הכנסות החברה צמחו ב-2% והסתכמו ב-6.8 מיליארד דולר.

יצרנית המכוניות האמריקאית ג'נרל מוטורס, אשר יצאה מהליכי פשיטת רגל בשנה שעברה, צפויה לפרוע את חובותיה לממשל בארה"ב מוקדם מהמתוכנן, דיווח היום אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל". בעת פרסום דו"חות הכספיים מוקדם יותר החודש העריכה GM כי תפרע את חובותיה לממשל עד חודש יוני.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully