וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בישראל: חברות התעופה מבקשות סיוע

זוהר בלומנקרנץ ועירית רוזנבלום

21.4.2010 / 8:35

מנכ"ל יאט"א בישראל, הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות, טוען שעל הממשלה לסייע לחברות התעופה הישראליות והזרות בעקבות סגירת השמים באירופה ובעקבות מצבן הפיננסי

האפר הוולקני ששיתק את ענף התעופה באירופה פגע גם בחברות התעופה שפועלות בישראל. "ההערכה היא שאובדן ההכנסות היומי הוא בסך 200 מיליון דולר", טוען קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א, הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות, בישראל.

לדברי זוסמן, המעמסה על חברות התעופה הישראליות והזרות הפועלות בנתב"ג, עקב המשבר האחרון עלול להביא את החברות לקשיים פיננסיים והוא קורא לממשלה בישראל לסייע לחברות. "נפלה מעמסה פיננסית אדירה על חברות התעופה; אלה משפיעות לרעה על חברות התעופה הישראליות והחברות האירופיות שפועלות בנתב"ג".

עוד לפני המשבר האחרון פנתה יאט"א למשרד התחבורה בבקשה להקל על חברות התעופה באמצעות ביטול חובת תשלום מס "נוסע נכנס" בסך שני דולרים המוטל כיום על כל החברות שפועלות בנתב"ג.

תשלומים אלה, שנגבים מחברות התעופה, עבור כל נוסע שהן מטיסות לנתב"ג, מועברים לרשות שדות התעופה (רש"ת); בנוסף לתשלומי האגרות השונות שהחברות מחוייבות לשלם לרש"ת בנתב"ג ומס "נוסע יוצא", שכל נוסע משלם בעצמו, כשהוא עוזב את ישראל.

לדברי זוסמן, המשבר הנוכחי רק ממחיש כמה הצורך להגשת סיוע ממשלתי לחברות התעופה הזרות והישראליות הוא קריטי ויכול לעזור בהתמודדות עם סכנות של פשיטות רגל.

נציבות האיחוד האירופי הודיעה שלשום כי תשקול הגשת סיוע ממשלתי לחברות התעופה השונות, כדוגמת הסיוע הכספי שהגיש הממשל בארה"ב לחברות התעופה האמריקאיות לאחר משבר התעופה ב-11 בספטמבר.

חברת בריטיש איירוויס דיווחה על הפסדים בסך 15-20 מיליון ליש"ט ליום, עקב הפסקת הטיסות ומבקשת סיוע של נציגות האיחוד האירופי. חברת ס.א.ס הסקנדינווית דיווחה על הפסד של 29 מיליון יורו, שנגרם לה בארבעת הימים למן הפסקת הטיסות בסוף השבוע שעבר.יאט"א פירסם גילוי דעת שלשום בו מתח ביקורת על הממשלות באירופה וקרא להם לשקול מחדש את האיסור על פתיחת השמיים לתנועת מטוסים.

לקריאות הצטרפה המועצה העולמית לנסיעות ותיירות (wttc) שדרשה מהממשלות בעולם להתערב במשבר ענן האפר. "אין להקל ראש גם בהשפעת המשבר על תעשיית התיירות ויש צורך להגן על תעשייה זו שמגלגלת 5.7 טריליון דולר", אומר נשיא המועצה ומנהלה, ז'אן קלוד באומגרטן.

לדבריו, גישה משולבת שתתרום להתאוששות התעופה, היא קריטית לטובת הכלכלה, המטיילים ואנשי העסקים כאחד.

אל הדרישה הזאת הצטרף השבוע פרופ' אביעד ישראלי, ראש המחלקה לניהול מלונאות ותיירות באוניברסיטת בן גוריון, שטען שעל ממשלת ישראל לתמוך בתעשיית התיירות שנפגעה מהמשברים האחרונים.

חודשו הטיסות לפאריס, וינה, בודפשט וציריך

אחרי כמה ימים של שיתוק החלו במהלך יום העצמאות טיסות בין ישראל ליעדים באירופה שהיו סגורים לתנועת נוסעים בשל ענן האפר הוולקני. ואולם עדיין נותרו מדינות שעדיין מושפעות מההתפרצות הוולקנית באיסלנד.

אל על ביטלה שלוש טיסות שתיכננה להוציא אתמול ללונדון. שדה התעופה במילאנו נסגר לתנועת מטוסים עקב התפשטות הגל השני של ענן האפר. חלקים מהמרחבים האוויריים של שווייץ, בלגיה והולנד עדיין סגורים. ק.ל.מ תנסה להוציא היום טיסה לאמסטרדם.

אתמול חידשה אל על את טיסותיה לפאריס, וינה, בודפשט וציריך. זאת לאחר ששלשום החלו הטיסות למוסקווה, קייב ומדריד. ארקיע חזרה לטוס לפאריס, בורדו ומינכן. אוסטריין איירליינס חידשה את הטיסות לווינה.

"על אף חזרתן של חלק מהטיסות, לא הורגש אתמול עומס של נוסעים בטרמינל", אמר אתמול מנהל נתב"ג, שמואל קנדל. "אנו ערוכים מבחינת כוח אדם ואמצעים, לכל התארגנות של חברות התעופה בשדה התעופה".

לופטהאנזה הפעילה את הקווים לפרנקפורט ומינכן. דובר החברה בישראל, טל מושכל, אמר כי "חידוש הטיסות עבר בלא עומס אולי מפני שהנוסעים מצאו דרכים אלטרנטיביות כדי להגיע לישראל"

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully