וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזרה ראשונה למפעלים במצוקה

אביטל מולאי

21.4.2010 / 10:50

מסלול ייחודי יכשיר עובדים ישראליים לעבודה בענפי התעשייה למפעלים בפריפריה אשר הוכרו על ידי משרד התמ"ת כמפעלים במצוקה

בהתאם להחלטת ממשלה מתאריך  24.8.08, יפעיל משרד התמ"ת באמצעות אגף בכיר להכשרה ולפיתוח כוח אדם מסלול הכשרה ייחודי, לצורך הכשרת עובדים ישראליים בענפי התעשייה למפעלים בפריפריה אשר הוכרו על ידו כמפעלים במצוקה.

מנכ"ל משרד התמ"ת שרון קדמי חתם בימים אלה על הוראת מנכ"ל חדשה "מסלול הכשרה או שדרוג עובדים ישראליים תוך כדי עבודה בענפי התעשייה למפעלים במצוקה" (on the job traning).

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי מציין כי במסגרת מסלול זה ניתנת אפשרות למפעלים במצוקה להכשיר חלק מעובדיהם תוך כדי עבודתם במפעל ובכך משרד התמ"ת ישיג שתי מטרות: הכשרת עובדים ישראליים  וסיוע למפעלים בפריפריה אשר הוכרו על ידו כמפעלים במצוקה.

הכשרה בעזרת חונך

שלום בן משה, מנהל אגף בכיר להכשרה ולפיתוח כ"א במשרד התמ"ת מציין כי במסגרת ההוראה החדשה, תתבצע במפעלים בפריפריה, אשר הוכרו ע"י משרד התמ"ת כמפעלים במצוקה, הכשרה בעזרת חונך אותו מעמיד המפעל. מפעל אשר יכשיר עובד ייהנה ממענק בסך 1,000 ¤ כולל מע"מ לחודש לתקופת ההכשרה. בנוסף, המפעל יהיה זכאי לקבל סכום של 3,000 ¤ כולל מע"מ לחודש בגין הכשרת העובדים באמצעות חונך בתקופת ההכשרה.

מסלולי ההכשרה

המסלול כולל שני מסלולי הכשרה, על פי צרכיו של המפעל :
1. הכשרה מקצועית במגוון ענפים
2. שדרוג מקצועי לעובדים בתחום עיסוקם

סיום תקופת ההכשרה, אם מדובר בהכשרה מקצועית,  מתחייב המפעל לפעול להגשת העובדים שהשתתפו במסלול, לבחינות ממשלתיות הנערכות על-ידי מחלקת הבחינות של האגף לצורך קבלת תעודה מקצועית.

יצויין כי בשני מסלולי ההכשרה יידרש המפעל להמשיך ולהעסיק את העובדים אשר השתתפו במסלול לאחר תום תקופת ההכשרה  למשך תקופה מצטברת של 12 חודשים לפחות, הכוללת את תקופת ההכשרה .

התנאים להגשת בקשה להפעלת המסלול ופרטים נוספים מופיעים באתר משרד התמ"ת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully