וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 34% בהכנסות לקבוצת וואלה!

ההכנסות ברבעון הראשון של 2010 הסתכמו בכ-40.4 מיליון שקל לעומת כ-30.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. הגידול נבע מפעילות בתחומי הפורטל והסחר האלקטרוני

הכנסות קבוצת וואלה! ברבעון הראשון לשנת 2010, במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות המשולמות למשרדי הפרסום, הסתכמו בכ-40.4 מיליון שקל לעומת כ-30.1 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009 - גידול של כ-34%.

הגידול בהכנסותיה של הקבוצה נבע מפעילות שני המגזרים בהם פועלת החברה: בתחום הפורטל - הרבעון האחרון התאפיין בהמשך צמיחת עסקי הפרסום המקוון, בעיקר פעילויות תוכן שיווקי ופרסום בוידיאו, יחד עם הכנסות מצירוף עסקים חדשים כתוצאה מרכישות שביצעה החברה במהלך 2009. במגזר הסחר האלקטרוני – הרבעון אופיין בגידול בעסקאות ברוטו בתחום המסחר המקוון (וואלה! שופס) ובתחום התיירות (וואלה! טורס).

הרווח הגולמי הסתכם בכ-20.2 מיליון שקל לעומת כ-17.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-18%; הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-6.2 מיליון שקל לעומת 6.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009 – קיטון של כ-9%; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-4.8 מיליון שקל לעומת כ-5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל - קיטון של 15%; ה- EBITDA הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל לעומת כ-8.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – קיטון של 6%. הקיטון ברווח הרבעוני לעומת הרבעון המקביל נבע מפעולות שיווק ופרסום בתחום הסחר האלקטרוני, בו מובילה וואלה! בפער ניכר על מתחרותיה.

כמו כן, רווחיות הקבוצה הושפעה מגידול בהשקעות פיתוח, וכן השקעות בתשתיות במיוחד בתחום השבחת מערכות הפרסום של החברה. השקעות אלו מיועדות ליצור מנועי צמיחה כבר בעתיד הקרוב.

החברה מדווחת על צבר הזמנות ממפרסמים (במונחי נטו לאחר קיזוז עמלות) של 30.3 מיליון שקל נכון ל-31 למרץ 2010, אשר רובן יוכרו כהכנסות במהלך שנת 2010. צבר ההזמנות מהווה גידול של כ-41% בהשוואה לצבר של 21.5 מיליון שקל נכון ליום 31 במרץ 2009. בנוסף, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון הסתכם בכ-9.1 מיליון שקל.

"ממשיכים לצמוח בצורה מרשימה"

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! אומר כי "החברה ממשיכה לצמוח בצורה מרשימה בשני התחומים העיקריים בהם היא פועלת - פרסום וסחר אלקטרוני. השקעות אינטנסיביות במוצרים, תכנים ותשתיות נועדו להבטיח שימור מובילות רייטינג של החברה לצד המשך צמיחה ושיפור רווחיות."

כמובילת שוק וואלה! נהנית מהגידול הנמשך בכל תחומי האינטרנט, והכנסות החברה ממשיכות לצמוח למרות הסביבה הדינמית והתחרותית. ישועה: "וואלה! נהנית כיום ממגוון רחב של תחומי פעילות ומקורות הכנסה. הכנסות החברה ממגזר הפרסום צמחו בשיעור של כ-14% ברבעון הראשון של השנה (הצמיחה הריאלית הייתה למעשה גדולה יותר כיוון שבשנה שעברה כללו ההכנסות גם תקציבי פרסום ממערכת הבחירות לכנסת), כאשר היה זה רבעון הפריצה לתחום הפרסום בוידאו באינטרנט בישראל עם כמות שיא של קמפיינים ותפוסה מלאה באתר. כמו כן, וואלה! הובילה בתחום התוכן השיווקי הצומח, חתמה על פרויקטים חדשים רבים ובימים אלו מציעה למפרסמים גם שילוב של מוצרי פרסום ברשתות חברתיות."

ישועה הוסיף כי ברבעון האחרון הגדילה החברה את הוצאות הפיתוח שלה במטרה להבטיח את שימור הרייטינג המוביל של החברה כמו גם את יכולת המוניטיזציה והתרגום של רייטינג זה להכנסות ורווח. "אחד הפרויקטים הגדולים בו השקענו הרבעון הוא בתחום מערכות הגשת פרסום ו– BI מה שיאפשר לחברה להציע למפרסמים, כבר בחודשים הקרובים, מוצרי פרסום יעילים ומתוחכמים יותר, תוך שיפור משמעותי של ניהול המלאי."

גיל בנימיני, סמנכ"ל הכספים של וואלה!: "תוצאות הרבעון האחרון מבטאות את המשך המכירות החזקות של פרסום בוואלה! יחד עם המשך חיזוקה של וואלה! שופס כרשת קמעונאית באמצעות חיזוק מעמדה בשרשרת האספקה, דבר המתבטא בגידול במלאים ובהכנסות ברוטו. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נובעת בעיקר משינוי תמהיל ההכנסות בתחום הסחר האלקטרוני וגידול הכנסות ברוטו בשורה העליונה."

ברבעון האחרון השיקה וואלה! עם יד2, אתר הלוחות המוביל בישראל, את לוח הדרושים JobCity"". אתר הדרושים החדש כולל ממשק חיפוש מרכזי המאפשר למועמדים לנהל בקלות וללא תשלום את תהליך חיפוש העבודה. בנוסף, החלה וואלה! להציע למפרסמים מוצרי פרסום מפולחים במדיה הסלולרית. המוצרים פותחו ע"י מינטמרק, המהווה את הזרוע הסלולרית של וואלה!, ובקרוב יתווספו אליהם גם מוצרי פרסום ב-וידאו בסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully