וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: שוק התעופה יתקשה לשוב לאיתנו

עומר רבין

21.4.2010 / 16:57

ענן האפר הוולקני מעל שמי אירופה מתפזר ועד שעות הערב צפויים כל נתיבי האוויר ביבשת להיפתח. למרות זאת, בענף התעופה חוששים כי הנזק הנאמד ב-1.7 מיליארד דולר יקשה על החזרה לשיגרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה ויאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

שישה ימים לאחר שהתנועה האווירית באירופה שותקה כתוצאה מענן האפר הוולקני, צפויה הערב (רביעי) להתחדש באופן כמעט מלא התנועה האווירית ברחבי היבשת.

האיגוד האירופי לבטיחות אווירית הודיע היום כי יסיר את הגבלות הטיסה כך שלמעשה החזרה לטיסות שגרתיות על פי לוח הזמנים מותנה בהיערכות החברות לחזרה לשיגרה ונתון להחלטתן.

בבריטניה נפתח הלילה מחדש לתנועה נמל התעופה הית'רו שבלונדון, ובמהלך הלילה כבר נחת בנמל המטוס הראשון מאז הוטל הסגר האווירי. גם חברת התעופה אל-על חידשה הבוקר את טיסותיה לבריטניה וכן הוציאה שלוש טיסות לערים מינכן, ברלין ופרנקפורט שבגרמניה. טיסות נוספות ייצאו בהדרגה לנמלי תעופה נוספים באירופה, והנוסעים מתבקשים עדיין להתעדכן בשינויים בלוחות הזמנים באזור המוקדש לנושא באתר האינטרנט של החברה.נוסעים אשר בידם כרטיס לטיסה כלשהי של אל-על שבוטלה מתבקשים ליצור קשר עם סוכן הנסיעות על מנת להבטיח מקום בטיסה חדשה.

כל חברות התעופה הזרות שהפסיקו בשל המשבר את טיסותיהן לישראל וממנה הודיעו היום כי יחדשו היום או בימים הקרובים את השירות לנתב"ג: בין החברות ניתן למצוא את KLM, אייר פראנס וכן חברת הלו-קוסט איזי ג'ט.

יותר מ-95 אלף טיסות באירופה בוטלו עד כה בעקבות התפרצות הר הגעש באיסלנד, ועל פי ההערכות יידרשו עוד מספר שבועות עד שכל הנוסעים שטיסותיהן בוטלו יוכלו להגיע ליעדם. חברות התעופה החלו במשימה המפרכת של סידור טיסות חלופיות לכל הנוסעים התקועים. להערכת המרכז האירופי לבקרת תעופה, החזרה לשגרה מלאה תתרחש רק בעוד מספר ימים - בשל הצורך לתגבר טיסות ליעדים מיוחדים וכן צרכי תחזוקה שונים של המטוסים שקורקעו.

מוקדם יותר הודיעה איסלנד כי חלה ירידה בפעילותו של הר הגעש, שגרם להיווצרות ענן האפר הוולקני. המפקח הראשי במחלקה להגנת הציבור באיסלנד, רוגנולדור אולפסון, אמר כי "יש לנו סימנים כי הפעילות יורדת, יש פחות נפילת אפר ופחות פעילות במכתש. אי אפשר להגיד שהגרוע מכל כבר מאחורינו, אבל אנחנו מקווים שזה המצב".

"ההתאוששות תהיה קשה"

אבל למרות החזרה לשיגרה - עושה רושם ששוק התעופה יתקשה לחזור לעצמו באותה מהירות שבה יגיעו הנוסעים ליעדם ביממות הקרובות: התאחדות התעופה הבינלאומית (IATA) פירסמה היום אומדן רשמי בו היא מעריכה כי תעשיית התעופה הבינלאומית הפסידה 1.7 מיליארד דולרים במהלך ששת ימי משבר האפר הוולקני.

לדברי הארגון, השיבושים הקשים ביותר נגרמו בשלושת הימים הראשון של המשבר, וגרמו להפסד של כ-400 מיליון דולר ביום. מנכ"ל ההתאחדות ג'ובאני ביסיגנאני מסר כי למשבר היתה השפעה שלילית במיוחד על חברות התעופה שהיו בקשיים ממילא. "החברות האירופיות כבר ציפו להפסד של 2.2 מיליארד דולרים השנה – הגדול ביותר בתעשייה", אמר ביסיגנאני, וקרא לממשלות לבחון דרכים לפצות את חברות התעופה.

יש לציין כי שוק התעופה הוא השוק שספג באופן הקשה ביותר, על פי ההערכות, את השפעות המשבר הכלכלי העולמי: בחצי השנה הראשונה של 2009 לבדה הפסידו חברות התעופה 6 מיליארד דולר על פי האומדנים. בעקבות כך נאלצו חברות רבות לפטר עובדים, להיכנס להליכים משפטיים או להתמזג לתוך חברות גדולות יותר - כפי שקרה בחודשים האחרונים באירופה.

על פי החשש, הנזק שנוצר כתוצאה מהמשבר הנוכחי יאיץ את התהליכים ויביא למיזוגים נוספים של חברות תעופה ולגל רכישות של חברות תעופה קטנות - צעד שעשוי להוביל לפיטורים נוספים של צוותי אוויר וקרקע בחברות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עדיין תקועים באירופה? המדריך המלא לשירותכם

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully