וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את הארנק: פרארי מגיעה לישראל

מאת דניאל שמיל

22.4.2010 / 10:37

יותר יקר מ-H&M, יותר נחשב מאיקאה, יותר סמל-סטטוס מהאייפון: יבואנית פרארי צפוייה לפתוח השנה אולם תצוגה ראשון בארץ בדרך לייבוא סדיר ובעלי האמצעים כבר מעבירים להילוך חמישי

פרארי ומזראטי בדרך לישראל. ארבעה חודשים אחר שדווח לראשונה ב-TheMarker על הכוונה להתחיל בשיווק של מותגי העל בישראל, נודע כי יבואנית רכבי היוקרה תהיה חברת אוטו-איטליה, חברה חדשה מקבוצת אלון.

קבוצת אלון עוסקת בעיקר בייצור ושיווק מוצרי תברואה, כמו פחי אשפה ודחסנים. החברה שולטת גם במקסידור, המייצרת סורגים ושערים חשמליים, ובחברת כל גידור, יצרנית גדרות. מנהל אוטו-איטליה הוא זוהר אלון, המנהל את הפעילות של המשפחה בעסקי רהיטי היוקרה, הכוללים יבוא של רהיטי ארמני קאזה, מותג הריהוט של המעצב האיטלקי ג'ורג'יו ארמני.

פעילות היבוא של מותגי היוקרה יכולה לסייע לקבוצת אלון ביצירת קשרים עם הלקוחות העתידיים של חברות פרארי ומזראטי.

אוטו-איטליה מנהלת בימים אלה מגעים עם משרד התחבורה, לקראת קבלת רישיון יבוא. במקביל, פנתה החברה לאדריכלים ומהנדסים לקראת הקמה של אולם תצוגה בהרצליה פיתוח, שנבחנות גם אופציות נוספות. לפי הערכות, אולם התצוגה ייפתח עוד בשנה הנוכחית.

שטח האולם המיועד הוא כ-1,000 מ"ר, ולצדו ייבנו משרדי ההנהלה ומוסך.

התחייבות למכור 95 מכוניות בשנתיים הראשונות

לסמל"ת, יבואנית פיאט ואלפא רומיאו, היתה זכות סירוב ראשונה במקרה וגורם אחר ירצה לייבא את פרארי ומזראטי. לפי הערכות בענף, סמל"ת לא ראתה פוטנציאל עסקי בפעילות היבוא של פרארי. מאחר והאופציה לא מומשה, הדרך נפתחה בפני אוטו-איטליה.

החברה התחייבה בפני פרארי ומזראטי כי תמכור 35 מכוניות בשנה הראשונה, וכ-60 מכוניות בשנה השנייה בשוק הישראלי.

המחירים יתחילו בכ-800 אלף שקל לדגמי מזראטי ובכ-1.5 מיליון שקל לדגמי פרארי.

מזראטי הוקמה ב-1914 ומתמחה בייצור מכוניות המשלבות ביצועים ספורטיביים ופאר. לחברה שתי סדרות דגמים עיקריות - גראנטוריסמו - מכונית ספורט מהודרת עם מנוע בתצורת v8 בהספק של 433 כוח סוס (למכונית גם גרסה פתוחה).

הסדרה השנייה היא מכונית פאר ספורטיבית בשם קווטרופורטה שגם לה מנוע v8 שהספקו 400 כוח סוס.

פרארי הוא מותג מוכר ויקר יותר, והחברה מתמחה במכוניות ספורט יעודיות, ומפעילה גם קבוצה מצליחה בסדרת המירוצים פורמולה 1.

בין הדגמים שפרארי מייבאת ניתן למנות את 458 איטליה, מכונית ספורט קומפקטית, עם מנוע מרכזי בהספק 570 כוח סוס ומהירות מירבית של 325 קמ"ש. זה אחד הדגמים הבסיסיים שבהיצע, שמעליו ממקומות ה-599 וה-612 בעלות המנוע הקדמי (לאחת 540 כ"ס ולשנייה 620 כ"ס).

הפרארי הזולה ביותר היא קליפורניה, מכונית פתוחה עם גג קשיח-מתקפל. לקליפורניה מנוע המייצר 460 כ"ס והיא מזנקת ל-100 קמ"ש תוך פחות מארבע שניות.

שני המותגים שייכים לקונצרן פיאט, אך מנוהלים עצמאית, ללא קשר מכני והנדסי למותגים הפופולריים יותר.

בחברת אוטו-איטליה סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully