וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התעופה: החברות עדיין מתקשות להתרומם

עדי דברת-מזריץ

22.4.2010 / 8:08

באל על ובלופטהנזה מעריכים הבוקר: "ייקח כשבוע לחזור לפעילות תעופתית סדירה". בחברות מתמקדים בחזרה לפעילות ומעריכים כי ההפסדים מסתכמים בעשרות מיליונים

חברות התעופה, שנקלעו למשבר הקשה ביותר שידעו, מנסות להתמקד בחזרה מהירה למסלול - אך לא יכולות להימנע גם ממחשבה על הנזקים שנגרמו. "מוקדם מדי לנחש מה גובה ההפסדים. אף שלא ביצענו הערכות מדויקות, אני מניח שמדובר בעשרות מיליוני יורו הפסד ביום לחברה שלנו. כל הפעילות שותקה לכמה ימים", אמר ל-TheMarker עופר קיש, מנכ"ל לופטהנזה ישראל.

"בניגוד למה שאמר בכיר בענף השבוע, כל מי שמבין בענף יודע שגם מטוס שעומד על הקרקע עולה כסף", הוסיף קיש. קיש רמז לדבריו של דדי בורוביץ', מבעלי השליטה באל על ומומחה להחכרת מטוסים, שאמר ל-TheMarker מוקדם יותר השבוע כי "המטוסים שלא המריאו לא צרכו דלק ולא צברו שעות מנוע, לא שולמו אגרות נחיתה ולא מעבר, כך שההפסד ברוטו יהיה גם ההפסד נטו".

דוד מימון, סמנכ"ל לקוחות באל על, אמר אתמול ל-TheMarker: "בשלב זה עדיין לא עוסקים בהערכת נזקים אלא בייצוב לוח זמנים. אין ספק שניזוקנו ושיש הפסד לא קטן".

חברות התעופה מצאו דרכים שונות להתמודד עם המשבר. "המשבר הנוכחי ייחודי, כי בניגוד למקרים של שביתות מקומיות או סופות שלגים, כאן מדובר בסגירת מרחב אווירי ושיתוק מוחלט של חברת התעופה. הבעיה היא שלא תמיד היינו מעודכנים על ידי השלטונות האירופיים. פתחנו את כל מרכזי השיווק, הטלפוניה והאינטרנט בכדי שאנשים יוכלו לדעת מתי יוכלו לחזור הביתה", מספר קיש.

בזמן שלופטהנזה התמקדה ביידוע הנוסעים, אל על ניסתה למצוא להם פתרונות. "המקרה של אל על שונה מחברות אחרות, כיוון שהיינו סגורים רק לחלק מהיעדים. פתחנו מרכזים שמהם ניתבנו את התנועה במרסיי, ספרד ורומא, ולשם העברנו את הנוסעים מכל אירופה", אומר מימון.

לדברי קיש, "אני מניח שאם לא יבואו ענני פיח נוספים, לחברה כמו לופטהנזה ייקח לפחות ארבעה-חמישה ימים להחזיר את מערכת ההזמנות למצב נורמלי". מימון אמר כי אל על מעריכה כי בתוך כמה ימים תוכל לייצב את לוח הזמנים.

ומה יעשו החברות ביום שאחרי המשבר? "לאחר שהעניינים יירגעו נעשה הערכת מצב. אם יתברר שיש צורך למלא טיסות שיישארו ריקות, אז כמובן שנצא במבצעים. אבל הערכת מצב כזאת נעשה תוך לפחות שבוע", סיכם קיש.

המדריך המלא לתקועים באירופה

עדיין לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully