וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ביוון: "הגירעון - חמור מהצפוי"

22.4.2010 / 12:48

מדיווחי האיחוד האירופי עולה כי הגירעון של יוון בשנת 2009 עלול להגיע לעד 14% מהתמ"ג, מעבר למה שחזו אנליסטים בתחילה. בורסות אירופה יורדות בתגובה לנתונים

האיחוד האירופי דיווח כי הגירעון של יוון בשנה שעברה היה חמור יותר מההערכות וכי הוא עלול להגיע אף ל-14% מהתמ"ג, כך דיווחה בלומברג.

הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי (יורוסטאט) הודיעה כי הגירעון התקציבי של יוון עמד על 13.6% בשנה שעברה, גבוה יותר מההערכות לגירעון של 12.9% שניתנו ב-7 באפריל. בנובמבר העריכה הלישכה כי הגירעון של יוון עומד על 12.7%.

אירלנד לקחה את התואר המדינה בעלת הגירעון הגדול ביותר מבין מדינות האיחוד האירופי, עם גירעון של 14.3% מהתמ"ג, לפי יורוסטאט.

עובדי הציבור ביוון ישבתו היום בפעם הרביעית השנה, במחאה על תוכניות הקיצוצים של ממשלת יוון שנועדו להוריד את הגירעון התקציבי במדינה שנקלעה למשבר חובות חמור. עובדי הציבור ביוון יסגרו בתי ספר, בלי חולים ומשרדים ממשלתיים - כך פרסם ארגון העובדים ADEDY, המייצג למעלה מ-500 אלף עובדי ציבור. הפגנה המונית תתקיים בבירה היוונית ב-11 שעון אתונה.

אתמול החלו בכירים מהנציבות האירופית, מהבנק המרכזי של אירופה ומקרן המטבע הבינאלומית לדון בתנאי מתן הלוואות בשווי 45 מיליארד יורו (60 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully