וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יציבות בשיעור האבטלה במשק

עומר רבין

22.4.2010 / 13:20

שיעור הבלתי מועסקים הגיע גם בחודש פברואר 2010 ל-7.3% מכוח העבודה. הנתון נמוך מזה שנרשם בשיא המשבר במאי 2009 – אך גבוה משמעותית משיעור המובטלים בשנים קודמות

שיעור האבטלה במשק הישראלי נותר ללא שינוי בחודש פברואר 2010 והגיע ל-7.3% מכוח העבודה, בדומה לשיעור שנרשם בחודש ינואר – כך עולה מהנתונים בנושא שפירסמה היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

נתון זה מתקבל לאחר רצף של ירידות בשיעור האבטלה במשק שנרשם מאז הגיע שיעור הבלתי מועסקים לשיא של 7.9% מכוח העבודה בשיאו של המשבר הכלכלי בחודש מאי 2009.

עם זאת, נתוני האבטלה עדיין גבוהים משמעותית מאלה שנרשמו בשנת 2008, למשל, בה נאמד שיעור הבלתי מועסקים בטווח שבין 5.9% ל-6.8%.

בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבהירים כי כבלתי מועסק נחשב מי שלא עבד אף לא שעה אחת במהלך השבוע הקובע בו נדגמו הנתונים וכן חיפש באופן פעיל עבודה ב-4 השבועות שקדמו לבדיקה – באמצעות חתימה בלשכות שירות התעסוקה ופנייה פעילה למעסיקים. הכוונה היא לאזרחים שבמידה והייתה מוצעת להם באותו השבוע עבודה מתאימה – היה באפשרותם להתחיל לעבוד בה.

"נתונים מעודדים"

בתגובה לנתוני האבטלה, אמר שר האוצר יובל שטייניץ: "הנתונים מעודדים ומוכיחים שוב כי תכנית 'בלימה ותנופה' שאומצה לפני שנה על ידי הממשלה מחזקת את המשק הישראלי ומסייעת לו לצלוח את המשבר הכלכלי טוב יותר מאשר משקים מפותחים אחרים, הסובלים משיעורי אבטלה גבוהים".

שטייניץ הוסיף כי אסור לנוח על זרי הדפנה ויש להמשיך ולפעול על מנת להוריד את שיעור האבטלה בישראל: "לאחרונה אישרה הממשלה את התכנית שהובלתי לצמצום מספר העובדים הזרים המועסקים באופן לא חוקי. מהלך זה צפוי לפנות מקומות עבודה, בעיקר במקצועות שאינם דורשים השכלה ולהוריד את שיעור האבטלה במשק", אמר השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully