וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובשה רשימת המועמדים לדירקטוריון לאומי

אתי אפללו

23.4.2010 / 9:10

התאריך האחרון להגשת מועמדים לדירקטוריון הבנק עבר, ובסך הכל ישנם 24 מועמדים לחמישה מקומות. בין המועמדים: ד"ר שלמה נס, עמוס ספיר ואיזי תפוחי

19 מועמדים הגישו מועמדות לדירקטוריון לאומי דרך סעיף בתקנון הבנק המאפשר הגשת מועמדות. שלשום היה היום האחרון המותר להגשת המועמדות לדירקטוריון, ובסך הכל יחד עם המועמדים עליהם המליצה ועדת המניות יש 24 מועמדים לחמישה מקומות בדירקטוריון.

לאומי עדיין לא פירסם את רשימת המתמודדים שהגישו את מועמדותם דרך תקנון הבנק, אך עם המועמדים נמנים המשפטן ד"ר שלמה נס; עמוס ספיר, לשעבר יו"ר P&S ישראל; ואיזי תפוחי, לשעבר יו"ר בזק.

המועמדים שהגישו מועמדות דרך תקנון הבנק יוכלו להיבחר לדירקטוריון, אך ככל הידוע בנק ישראל יתנגד למינויו של אחד מהם ליו"ר. בנוסף אליהם, ועדת נוף (שהיא ועדת המניות הממליצה על שמות מועמדים מטעם המדינה) המליצה על חמישה מועמדים: דוד ברודט, אהוד שפירא, יהודה דרורי, יואב נרדי ומשה דוברת.

היו"ר הבא של לאומי ייבחר מקרב אחד מחמשת אלו, או מקרב דירקטורים המכהנים כעת. לאומי היה אמור לזמן השבוע את האסיפה הכללית לבחירת הדירקטורים שתיערך ב-2 ביוני, אך בשל החלטת בג"ץ הוא ימתין עם הוצאת הזימון לכינוס האסיפה.

הבג"ץ שהוגש בעניין דן בשאלה אם לחשוף את כלל שמות המועמדים שהגישו בקשה לוועדת המניות, כדי שיוכל להתקיים דיון ציבורי בהתאמתם לתפקיד ובבחירתה של ועדת המניות. בנוסף, לבג"ץ הוגשה עתירה נוספת בידי הכלכלן הראשי של אקסלנס, שלמה מעוז, שדורש להורות לוועדת המניות להוסיף את שמו לרשימת המומלצים על ידה לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully