וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות מיקרוסופט: חלשים באונליין

ניר צליק

23.4.2010 / 21:50

החברה הגישה את דו"חותיה לרבעון השלישי כאשר הנתונים מצביעים על גידול של 35% בהכנסות. עיון מעמיק בדו"חות מעלה כי חטיבת האונליין ממשיכה להפסיד מאות מיליוני דולרים

אמש לאחר המסחר פירסמה מיקרוסופט, ענקית התוכנה, את דו"חות הרבעון השלישי, והציגה גידול של 35% בהכנסותיה ל-14.5 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל, בו עמדו ההכנסות על 13.85 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-4.01 מילארד דולר או 45 סנט למניה, לעומת 2.98 מיליארד דולר או 33 סנט למניה ברבעון המקביל, כאשר האנליסטים חזו רווח מתואם של 42 סנט למניה.

על פניו, נראה כי תוצאותיה של ענקית התוכנה, שהשיקה את מערכת ההפעלה חלונות 7 באוקטובר האחרון, מרשימות, אלא שעיון מעמיק יותר בדו"חות החברה מגלה כי חטיבת האונליין של החברה, הכוללת את מנוע החיפוש בינג, ממשיכה להפסיד מאות מיליוני דולרים, כאשר חטיבה זו אמורה להיות המענה של ענקית התוכנה להצלחתה של גוגל.

מעיון בדו"חות עולה כי החטיבה רשמה הכנסות של 566 מיליון דולר לעומת הכנסות של 507 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד של החטיבה הסתכם ב-713 מיליון דולר לעומת הפסד של 411 מיליון דולר ברבעון המקביל. מדובר בקצב שריפת מזומנים של כ-2.85 מיליארד דולר בשנה.

אמנם, הפסד זה כולל גם עלויות הקשורות לעסקת החבירה ליאהו בתחום הפרסום המקוון, אך אפילו ללא עלויות אלו, מדובר בחטיבה שרשמה הפסד עצום, כאשר את עיקר הצלחתה חייבת מיקרוסופט לחטיבת החלונות ווינדוס לייב, הכוללת גם את המסנג'ר, שייצרה לה הכנסות של 4.4 מיליארד דולר לעומת 3.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל ורווח של 3 מיליארד דולר לעומת 2.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

חדשות רעות לשותפות הפרסום

חלק מהסיבות להפסד העצום ניתן למצוא בעלויות התפעול של החטיבה, כאשר עלויות ההנהלה והכלליות עלו ב-154 מיליון דולר מהרבעון המקביל, הוצאות המחקר והפיתוח הוסיפה 33% לעומת הרבעון המקביל ל-74 מיליון דולר, והוצאות השיווק והמכירה זינקו ב-30% לעומת הרבעון המקביל ל-69 מיליון דולר.

מדובר בחדשות רעות עבור שותפות הפרסום של מיקרוסופט. אם חטיבת האונליין של מיקרוסופט תוסיף לרשום הפסדים כבדים, היא עשויה להצטמצם משמעותית בעתיד. בנוסף, מיקרוסופט תפעיל לחץ על שותפותיה ותבקש לשנות את עוגת ההכנסות מפרסום ותבקש לקבל אחוזים גבוהים יותר מהנתח.

חברות נוספות שעשויות להיפגע במידה והחטיבה לא תתאזן הן חברות כמו אינקרדימייל, ספקית תוכנת הדואר הבידורי הישראלית, שההכנסות מפרסום מהוות חלק נכבד מהכנסותיה. לאחרונה בוחנת גוגל את מודל חלוקת הרווחים בינה לבין שותפות הפרסום, כגון אינקרדימייל, כאשר המשמעות היא כי בכוונת גוגל להגדיל את הכנסותיה על חשבון השותפות.

אינקרדימייל כבר כתבה בדו"חות הרבעון כי בכוונתה לבחון אפשרויות נוספות במטרה לנצל את תנועת הגולשים באתריה לייצור מזומנים בצורות אחרות, אלא שכל עוד בינג, מנוע החיפוש של מיקרוסופט, לא הופך למתחרה לגיטימי, והחטיבה מוסיפה להפסיד, החברה תתקשה למצוא אלטרנטיוות לגוגל.

מאז תחילת השנה הוסיפה מיקרוסופט 62% לערכה, כאשר גוגל התחזקה ב-42% ואילו אפל הוסיפה 115%, כאשר מיקרוסופט התחזקה על רקע העלייה בהוצאות על מחשבים אישיים ואילו אפל התחזקה על רקע הצלחתו של האייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully