וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי העופות נגד הצימרים

עמירם כהן

24.4.2010 / 20:00

בעלי הלולים הודיעו כי ישביתו ביום שני הקרוב את החיים הסדירים ב-26 מושבי קו העימות בצפון, בעקבות רפורמה במסגרתה יופקעו שטחי לולים לטובת מיזמי אירוח ותיירות

ראשי ועד הפעולה שהוקם על ידי מגדלי העופות במושבי הגליל, הודיעו בסוף השבוע כי ישביתו ביום ב' את החיים הסדירים ב-26 מושבי קו העימות בצפון, במסגרת מאבקם ברפורמה שהוכרזה בענף הלול.

הרפורמה שאושרה בממשלה ביוזמת משרד החקלאות, מחייבת בעלי הלולים במושבים בכל רחבי הארץ לפרק את הלולים ולהקימם מחדש באזורים הפתוחים מחוץ לשטחי המושבים. מטרת הרפורמה היא לאפשר להקים במושבים, בעיקר במושבי הגליל, מיזמי אירוח ותיירות, שלא ניתן להקימם כיום בשל העובדה, שלולי העופות הוקמו בצמוד לבתי המגורים והם גורמים למטרדים סביבתיים קשים שאינם מאפשרים זאת. ההשקעה בהעתקת הלולים ובהקמתם מחדש כרוכה בהשקעה כוללת של כ-500 מיליון שקל, שכמחציתה תוטל על בעלי הלולים.

לדברי ראשי ועד הפעולה, הרפורמה תגרום לחיסולו בפועל של המשק החקלאי המשפחתי באותם מושבים המתפרנסים מענף הלול, מפני שאין ביכולתו של חבר מושב המתפרנס ממכסת ייצור ביצים להשקיע 170-200 אלף שקל כדי לעמוד בתנאי הרפורמה ולקבל רישיון שיווק.

לטענתם של ראשי ועד הפעולה, הרפורמה תחייב אותם לחסל את משקיהם ולהחזיר למשרד החקלאות את מכסות ייצור הביצים והפטם (בשר עוף), או להחכיר אותן ליצרנים הגדולים בענף שישתלטו בדרך זו על הענף כולו. שתי האופציות, טוענים ראשי ועד הפעולה, לא יאפשרו לבעלי הלולים להמשיף להתפרנס בכבוד, והם יזדקקו לקצבאות סעד מהמדינה.

יו"ר ועדת הפעולה יוסי אדוני, אמר כי בצעדי המחאה ייקחו חלק 2,100 משפחות ב-26 מושבים. במסגרת הצעדים לא יישלחו הילדים לבתי הספר ועל כביש הצפון בכניסה הצפונית למושב אביבים תתקיים החל משעה 10 בבוקר (יום ב') אסיפה והפגנת מחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully