וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורוביץ': "אל על לא צריכה לטוס לאילת"

זוהר בלומנקרנץ

25.4.2010 / 9:44

ישראל (איזי) בורוביץ', מבעלי השליטה בחברה: "אל על מתחרה בשוק העולמי ולא בשוק המקומי - ולכן בישראל צריך שתהיה חברת תעופה אחת ולא ארבע"

"חברת אל על לא צריכה לטוס לאילת" - כך אמר פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ, מבעלי החברה, במפגש "קתדרה" שנערך ביום שישי במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. אל על נאבקת בעניין זה עם חברות התעופה ארקיע וישראייר, שעירערו לבג"ץ על החלטת משרד התחבורה לאפשר לאל על לטוס לעיר הדרומית.

בורוביץ' הפתיע בתשובה זו את המראיין, נחמיה שטרסלר, ששאל אותו על התחרות שעומדת בפני החברה: "אם אתה אומר שיש עודף תחרות בשוק הטיסות ושאתה רוצה שאל על תתאחד עם ישראייר וארקיע, אז מדוע אתה פוגע בהן כשאתה מתחיל לטוס לאילת?" - על כך ענה בורוביץ' שאמנם אל על לא צריכה לטוס לאילת.

קודם לכן אמר בורוביץ ש"חברת אל על מתחרה בשוק העולמי ולא בשוק המקומי ולכן בישראל צריך שתהיה חברת תעופה אחת ולא ארבע (אל על, סאן דור, ארקיע, ישראייר; ז"ב). אסור להתבלבל בין זה לבין הדרישה להגברת התחרות בתוך הארץ, למשל בענף הבנקאות או הסלולר, כי המצב לא אותו דבר. הם פועלים בתוך ישראל בעוד שאל-על פועלת בחו"ל". עוד הוסיף בורוביץ' כי "כל העולם הולך לקראת איחוד של חברות כי התחרות העולמית קשה. לכן מדינת ישראל צריכה רק חברת תעופה אחת".

בתשובה לשאלה אחרת, לגבי השפעת ענן האפר הוולקני מאיסלנד ששיתק את ענף התעופה באירופה בשבוע שעבר, אמר בורוביץ': "הבעיה של המשבר הזה היא שאנשי עסקים מתרגלים למצוא פתרונות יצירתיים לטיסות. הדבר דומה למשבר שפקד את ענף התעופה, לפני כ-20 שנה. התוצאה אז היתה שאנשי עסקים החלו להשתמש בפקס במקום להגיע לפגישות בחו"ל באופן פיסי. כתוצאה מכך חלה ירידה חדה בתנועה האווירית של אנשי עסקים שטסים במחלקת עסקים. אמנם חלה שוב עלייה הדרגתית במספר נוסעי מחלקת העסקים, אך הירידה עדיין מורגשת".

"חברה אחת - פיתרון רע לציבור"

רפי וינר, סגן נשיא התאחדות המלונות ומנכ"ל רשת תמרס, שהשתתף במפגש, חלק על דברי בורוביץ'. לדעתו, "דווקא טוב שיש שלוש חברות תעופה (אל על, ישראייר וארקיע) אשר משפרות את מצב הצרכן. אמנם מצבם של בעלי אל-על יהיה טוב יותר עם חברת תעופה אחת, אך זה יהיה רע לציבור".

עוד הוסיף וינר כי "למרות הסטטיסטיקות האופטימיות של משרד התיירות, מתברר שבעשר השנים האחרונות לא היה גידול משמעותי במספר המבקרים בישראל והוא נשאר כ-2.3 מיליון מבקרים בשנה".

לדבריו, הדבר נובע מהמצב הביטחוני ומהעלות גבוהה של בניית בתי מלון בישראל ואחזקתם. "תקופת ההחזר לבניית מלון בישראל היא 20 שנה, בעוד שבעולם היא 12 שנים בלבד. זו הסיבה למיעוט בנייתם של מלונות בישראל", אמר.

על דבר אחד הסכימו השניים: אין ברירה אלא להעסיק עובדים זרים בבתי המלונות כי "הישראלים פשוט לא רוצים לעבוד בעבודה קשה הכרוכה בשירות ונקיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully