וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימת עשירי בריטניה: האחים עופר בחוץ

25.4.2010 / 13:50

האחים סמי ויולי עופר הודחו ממקומם בעשירייה הראשונה של עשירי הממלכה. את מלכת אנגליה תמצאו רק במקום ה-245 ברשימה. אז מי באמת אוחז בפאונדים?

מנכ"ל ענקית הפלדה ארסלור-מיטאל, לקשמי מיטאל, הוכתר כאדם העשיר ביותר בבריטניה, כך על פי רשימת עשירי בריטניה שפירסם היום העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". סך הונם של אלף העשירים ביותר בבריטניה עלה בשיעור שיא של 30% בשנה שעברה.

זוהי השנה השישית ברציפות שמיטאל, 59, נמצא בראש הרשימה. הונו הוכפל בשנה האחרונה ל-22.5 מיליארד ליש"ט (34.6 מיליארד דולר), הודות להתאוששות הכלכלה העולמית, שעוררה את הביקוש לפלדה מצד יצרניות רכב וחברות בנייה והזניקה את מניית החברה ב-89% ב-2009.

גם המקום השני ברשימת עשירי בריטניה נותר ללא שינוי ושייך לבעליו של מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי, רומן אברמוביץ', אשר התעשר ב-400 מיליון ליש"ט בשנה שעברה.

סמי ואייל עופר, שדורגו בשנה שעברה במקום השמיני ברשימה, הודחו מעשרת הגדולים. האחים אדי וסול זכאי, ישראלים לשעבר בעלי קבוצת הנדל"ן טופלנד, דורגו במקום ה-13 בין העשירים שקצב התעשרותם נחשב למהיר ביותר. האחים זכאי, שהונם נאמד ב-1.9 מיליארד ליש"ט, הרוויחו 82.6 מיליון ליש"ט בשנה שעברה.

מבין המפסידים הגדולים, שנפרדו בשנה שעברה מ-100 מיליון ליש"ט, דירג ה"טיימס" במקום התשיעי את איש הנדל"ן הישראלי לשעבר אלי שחמון, המתגורר בלונדון. שחמון הפסיד בשנה שעברה 100 מיליון ליש"ט והונו נאמד כיום ב-150 מיליון ליש"ט.

עושרם הכולל של עשירי בבריטניה עלה בשנה שעברה ל-333.5 מיליארד ליש"ט (512.8 מיליארד דולר) -עלייה של 29.9% - החדה ביותר ב-22 השנים בהן מפרסם ה"טיימס" את הדירוג. מספר המיליארדרים בבריטניה עלה מ-43 ל-53. בשנה שעברה, בעיצומו של המשבר הפיננסי, איבדו עשירי בריטניה 37% מהונם.

במקום השלישי מדורג הדוכס מווסטמיניסטר, אשר הונו גדל ב-4% בשנה שעברה ל-6.8 מיליארד ליש"ט. המלכה אליזבת דורגה במקום ה-245 בלבד עם שווי של 290 מיליון ליש"ט.

עוד ניתן למצוא בעשירייה הראשונה את אנשי הנדל"ן היהודים דיוויד וסימון רובן, המדורגים במקום החמישי עם 5.5 מיליארד ליש"ט, איל הפלדה והכרייה אלישר אוסמאנוב, שנכנס לראשונה לעשרת הגדולים עם הון של 4.7 מיליארד ליש"ט (מקום 6), ופיליפ גרין, בעליה של רשת האופנה המצליחה טופ שופ, שדורג במקום התשיעי עם 4.1 מיליארד ליש"ט.

במקום ה-15 בדירוג, עם 3 מיליארד ליש"ט, ניצב המיליארדר היהודי לן בלווטניק, בעליה של אימפריה בעלת אחזקות בתחומי סחורות, כימיקלים, מדיה ונדל"ן, אשר הביע בעבר התעניינות בעיתון "מעריב", בערוץ 9 ולאחרונה ברכישת נתח ב-yes.

אדגר ברונפמן הבן, מנכ"ל וורנר מיוזיק, שעבר בשנה שעברה מניו יורק ללונדון, ניצב בראש רשימת העשירים בתחום המוסיקה. ברונפמן, שנמצא במקום ה-25 בדירוג הכולל, מחזיק ב-1.64 מיליארד ליש"ט. עוד ברשימת אנשי המוסיקה העשירים - אנדרו לויד ובר (700 מיליון ליש"ט), פול מקרטני (475 מיליון ליש"ט) והזמרת הצעירה ליאונה לואיס (11 מיליון ליש"ט). להקת U2 היא הלהקה העשירה ביותר עם 429 מיליון ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully