וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס כבד לחברת נסיעות שהטעתה צרכנים

רינה רוזנברג

25.4.2010 / 17:56

חברת הנסיעות "פגסוס" דרשה מרוכשי חבילות טיולים מאורגנים לחו"ל תוספת של עשרות דולרים והסתירה מהם את המידע כי מדובר בעליית מחירים ולא ב"היטל דמי דלק"

חברת הנסיעות "פגסוס" הורשעה בניצול מצוקה, הטעייה ובגביית היטל דלק שלא כדין מצרכנים שרכשו חבילות טיולים מאורגנים וטיסות לחו"ל.

מכתב האישום מעלה כי חברת פגסוס אירגנה במהלך שנת 2008 ו-2009 טיולים מאורגנים לחו"ל. צרכנים שנרשמו ושילמו מבעוד מועד נתקלו כשבוע לפני מועד הטיסה בדרישה לתוספת של עשרות דולרים עבור "דמי דלק" כתנאי לשחרור כרטיסי הטיסה לידיהם. דמי הדלק הנ"ל הוצגו על ידי החברה כ"היטל דלק" , אף שמדובר היה בעליית מחירים ולא בהיטל.

במסגרת הסדר הטיעון, בין משרד התמ"ת לחברה, שאושר בשבוע שעבר בבית משפט השלום בתל אביב, הוטל על החברה קנס בסך 150 אלף שקל והתחייבות להימנע מביצוע העבירה בסכום של 150 אלף שקל. עוד תצטרך החברה להחזיר את "דמי דלק" שנגבו מהצרכנים שלא כדין, ולפצות ב-50 דולר כל צרכן שהופיע ברשימת העדים. בית משפט השלום בתל אביב אישר בשבוע שעבר את ההסדר.

נוסף על כך, החברה הורשעה מאחר שלא הודיעה באתר האינטרנט שלה על זכות הביטול ותנאיה לגבי עסקות במכר מרחוק, ואף לא מסרה פרטים בדבר שמה המלא, כתובתה, ומספר החברה כפי שמחייב חוק הגנת הצרכן.

"מדובר כאן בהטעיה מתוחכמת, כאשר דמי הדלק הם פקטור משתנה לפי היעד ותאריך הטיסה", אומרת עו"ד טלי קינן ממשרד התמ"ת, "זהו פסק דין תקדימי, וניתן לצפות כי בעקבות פסק הדין תושג הרתעה בכל הענף של חברות הנסיעות, על מנת למנוע ביצוע עבירות כאלה בעתיד כלפי ציבור הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully