וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה להיות ירוק: הנחה במסים לחוסכי אנרגיה

אורה קורן

25.4.2010 / 18:45

הממשלה צפויה לאשר הנחה במס רכישה על דירות חוסכות אנרגיה. במסגרת התוכנית יוטל מיסוי גבוה על מוצרים שמבזבזים אנרגיה ויוזלו מוצרים חוסכי אנרגיה

תכנית המיסוי הירוק של הממשלה נכנסת לשלב השני. לאחר שגובשה מדיניות למיסוי רכב חוסך אנרגיה ("ירוק") מגבשת הממשלה תכנית לעידוד צריכת מוצרים ירוקים ודירות חוסכות אנרגיה. העידוד יתבצע באמצעות מיסוי גבוה על מוצרים שמבזבזים אנרגיה והוזלת מוצרים חוסכי אנרגיה.

מהמשרד להגנת הסביבה, השותף בגיבוש התכנית נמסר, כי על פי הערכות הועדה, התועלת המשקית ממיסוי מוצרים לבנים מוערכת בכ-2.4 מיליארד שקלי על פני כ-10 שנים. מיסוי נורות ליבון עשויה להביא לחיסכון ישיר של מאות מיליוני שקלים בשנה.

על פי ההצעה המתגבשת בין המשרדים, עלות רכישת מקרר גדול שעלותו כ-9,500 שקלים, עשויה לגדול ב-550 שקלים אם הוא מזהם, לעומת מקרר בנפח דומה שחוסך אנרגיה.

מזגן שעלותו כ-8,000 שקלים שמבזבז אנרגיה עשוי לעלות עד 1,200 שקלים יותר ממזגן חסכוני. מחירי נורות מבזבזות אנרגיה יתייקרו, בעוד שנורות חסכוניות יוזלו. עוד בוחנת הוועדה עידוד פעילות חברות המתמחות בייעול אנרגטי של עסקים מסחריים ותעשיה באמצעות הטמעת טכנולוגיות ושיטות חיסכון.

חברות אלו עובדות לפי מספר מודלים עסקיים כאשר הבולט שבהם הוא "שיתוף בחיסכון" (shared savings), בו החברות מבצעות את השיפורים הטכנולוגיים בתמורה לשיתוף בחיסכון בצריכת האנרגיה של העסק. כיוון ההמלצות המסתמן הוא מתן הטבות מס בדמות פחת מואץ לציוד המשמש את החברות להשגת ההתייעלות האנרגטית. בימים אלה, משרד האוצר ומשרד התשתיות הלאומיות מגבשים רשימת ציוד שתזכה חברות אלה בהטבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully