וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירוג של תשובה יורד בשלוש רמות

מיכאל רוכוורגר

25.4.2010 / 22:13

מעלות הורידה את דירוג האג"ח של דלק נדל"ן ב-3 רמות: "גירעון בהון עצמי ויחס מינוף גבוה מ-100% החלישו הפרופיל הפיננסי של החברה"

חברת הדירוג מעלות S&P חתכה את דירוג האג"ח של חברת דלק נדל"ן (0.63% , 350.9), שבשליטת יצחק תשובה, ב-3 דרגות, מרמה של BBB ל-BB (רמת השקעה ספקולטיבית) עם השלכות שליליות, כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת.

במעלות הותירו את הדירוג ברשימת מעקב לתקופה של עד 3 חודשים, בהם תיבחן יכולת החברה בהתאם לתוכנית המימושים המתוכננת ולשפר את הפרופיל הפיננסי בו היא פועלת.

"גירעון בהון עצמי (כ-748 מיליון שקל לבעלי המניות) ויחס מינוף הגבוה מ-100% החלישו משמעותית את הפרופיל הפיננסי של החברה ויחס זה אינו מתאים לדירוג בקבוצתה - BBB".

בנוסף, יכולת פירעון החוב בשנים הקרובות נסמכת בעיקרה על מכירת נכסים בהיקפים גבוהים לצורך עמידה בתשלום חלויות שוטפות. הדירוג הנוכחי נסמך בין היתר על נכונותו של תשובה לחזק את מבנה ההון של החברה ונזילותה באמצעות הקצאות והזרמות שונות", כותבים האנליסטים של מעלות.

דלק נדל"ן מימשה מאז תחילת 2009 נכסים בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל. ששימשו לפירעון התשלומים למחזיקי האג"ח, בנקים וחובות ברמת הנכסים, אך הדבר לא יספיק לה כדי לעמוד בתשלומים הבאים במהלך השנה הקרובה והבאה בהיקף של למעלה ממיליארד שקל. זאת, כאשר כבר בסוף מאי הקרוב היא תצטרך לשלם למחזיקי האג"ח כ-215 מיליון שקל, סכומים שעדיין לא מצויים בידי החברה.

עם זאת, בהתחשב בכך שבקופתה של דלק נדל"ן כיום מזומנים של כ-90 מיליון שקל, קו אשראי חדש שהיא אמורה לקבל מהבנקים של כ-100 מיליון שקל והנפקת זכויות הקרבה שהיא מתכננת לבצע, במעלות רואים כי היא תעמוד בתשלומים במאי בוודאות סבירה, ומציינים לחיוב את אסטרטגיית המימושים הנוכחית שמוביל המנכ"ל החדש ערן מיטל.

לדלק נדל"ן קיים אירוע דירוג (rating trigger) מול מחזיקי אג"ח מסדרה ב' (בהיקף של כ-72 מיליון שקל), כך שבמקרה של הורדת דירוג הדבר יהווה עילה להעמדת האג"ח של סדרה זו ושל חלק מסדרות אחרות לפירעון מיידי.

דלק נדל"ן התחייבה לאחרונה להפקיד שעבוד בגובה הסכום של אג"ח ב' בכדי לבטל את העילה. "אנו נבחן בתקופה הקרובה את השלכות הורדת הדירוג על ה-rating trigger וכן על יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה במקרה של דרישה לפרעון מוקדם", מציינים במעלות וטוענים כי במידה והחברה תצליח לממש את החניונים בבריטניה נזילותה תשתפר משמעותית.

מדלק נדל"ן נמסר בתגובה כי "החברה ממשיכה ביישום האסטרטגיה שלה על מנת לחזק את בסיס ההון שלה ולשוב לפסים של צמיחה. במעלות מציינים כי הם רואים בחיוב את האסטרטגיה של החברה עד כה, וכי הפרופיל העסקי שלה ממשיך לתמוך בחיוב בדירוג שלה וזאת לאור הפיזור הגבוה של הנכסים, איכות הנכסים, אחוזי התפוסה הגבוהים ומשך חוזי השכירות.

כפי שצוין גם בדו"חות הכספיים של דלק נדל"ן, החברה בוחנת בין היתר, את מימוש האחזקות של DGRE בפורטפוליו החניונים שלה באנגליה, וגם במעלות רואים את מימוש הפורטפוליו בסבירות גבוהה.

ההפסדים עליהם דיווחה החברה בשנת 2009 נבעו בעיקרם ממחיקות חשבונאיות שביצעה, ובכל מקרה תזרים החברה שמר על יציבות ונשאר חיובי.

בנוסף מציינים במעלות, כי בתקופה האחרונה הוחלפה מרבית השדרה הניהולית בחברה וגובשה אסטרטגיה חדשה, שלדעתם תומכת במצבה הנוכחי של החברה ובצרכיה. עוד מציינים במעלות, כי הם רואים בחיוב את הצלחת החברה במרבית המימושים עליהם התחייבה לפני מספר חודשים ומצפים כי הנהלת החברה תמשיך בפעילות זו לצורך חיזוק מבנה ההון ושיפור הנזילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully