וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייקור תעריפי החשמל - ניצול מונופוליסטי"

אבי בר-אלי

26.4.2010 / 8:04

המועצה לצרכנות פנתה ליו"ר רשות החשמל בדרישה למנוע את ייקור התעריפים המתוכנן בטענה כי מדובר בניצול מעמדה של החברה בניסיון להימנע מצעדי התייעלות הכרחיים

המועצה הישראלית לצרכנות פנתה אתמול ליו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, בדרישה שלא לדון בבקשת חברת חשמל לייקר את תעריפי החשמל בשיעור של 5% למשך השנתיים הקרובות. זאת, לצורך מימון מקדמי של שלב ב' בתכנית החירום למשק החשמל בהיקף של כ-2.7 מיליארד שקל.

"גיוס הון באמצעות העלאת תעריפים אינו ראוי שכן זהו ניצול כלים מונופוליסטים על מנת להימנע מהתייעלות" - כתבה המועצה לשפירה. המועצה טענה כי נימוקי החברה לפיהם מצבה הפיננסי אינו מאפשר לה את המימון אינם עילה לכך שציבור הצרכנים ישלם את מחיר חוסר יעילותה.

"מתן אישור למימון פרויקט הפיתוח באמצעות העלאת תעריף החשמל בתקופה קצרה מבלי שהצרכנים מקבלים כל תמורה לכספם - פוגעת בזכויותיהם", אמר מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, והוסיף כי בנסיבות אלה "אין מקום לדון בבקשתה להתיר לה להמשיך בשליחת היד לכיסי הצרכנים בקלות בלתי נסבלת".

במקביל, הודיע גם איגוד לשכות המסחר כי הוא מתנגד בתוקף להעלאת תעריפי החשמל, ומסר כי: "על חברת החשמל להוכיח כי היא מיישמת תוכנית התייעלות לפני שהיא מגלגלת עלויות נוספות על הצרכנים". לדברי נשיא האיגוד, אוריאל לין, העלאת תעריף החשמל ב-5% תגדיל את עלויות החשמל החודשיות למשק בכ-80 מיליון שקל, ולמגזר העסקי - בכ-50 מיליון שקל מדי חודש.

"לא יתכן שחברת החשמל תפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות באמצעות 'תוכנית חירום' כדי לקבל תוספת הכנסות. על הרשות כגורם מקצועי המפקח על תעריפי החשמל להתנגד לדרישת חברת החשמל ולא לאשרה", הוסיף לין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully