וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר הותיר את הריבית ללא שינוי

טל לוי

26.4.2010 / 17:30

נגיד בנק ישראל הודיע כי הריבית במשק תישאר ללא שינוי ברמה של 1.5%. בבנק מציינים כי "החזרת הריבית לרמה נורמלית תימשך"

הריבית במשק תישאר ללא שינוי ברמה של 1.5%. כך הודיע בנק ישראל. הכלכלנים היו חלוקים בדעתם באשר להחלטה של בנק ישראל: 8 מתוך 16 כלכלנים שהשתתפו בסקר בלומברג העריכו כי הריבית תיוותר ללא שינוי ומחציתם האחרת העריכה כי הריבית תעלה ב-0.25% ל-1.75%.

בבנק ישראל הסבירו כי המצב במשק חיובי וכי האינפלציה צפויה להיכנס ליעד בחודש הקרוב ולאמצע היעד עוד לפני סוף השנה. בבנק סבורים כי היצפיות לצמיחה העולמית הן מתונות ביחס לצמיחה שהיתה לפני המשבר וכי הצפיות לצמיחה במשק הישראלי אומנם גבוהות אך תלויות במידה רבה בצמיחה העולמית.

בבנק המרכזי מדגישים – כפי שעשו בהודעות הריבית האחרונות – כי ההחלטה להותיר את הריבית לחודש מאי ברמה של 1.5% עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמאלית" שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתרום להמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך תמיכה ביציבות הפיננסית.

בבנק מציינים כי "ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה" ובכך מפנים לכך שריבית בנק ישראל עדיין נמצאת ברמה נמוכה בראייה היסטורית.

לפני 11 ימים נודע כי מדד המחירים לצרכן לחודש מארס עלה ב-0.1% - בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מתחילת 2009 ירד מדד המחירים לצרכן ב-0.9% וב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-3.2%. בימים אלה נמצא בנק ישראל בתהליך של העלאת ריבית מדודה, מה שעשוי לרסן את האינפלציה.

בבנק מציינים כי הנתונים שהתווספו החודש ובמיוחד סקר החברות ונתוני סחר החוץ, מחזקים את ההערכה שתהליך הצמיחה במשק מתבסס. יחד עם זאת, על פי התחזית המעודכנת של בנק ישראל תהליך סגירת פער התוצר צפוי להיות הדרגתי.

ריביות הבנקים המרכזיים במשקים המפותחים המובילים נמצאות ברמות נמוכות מאוד וצפויות להישאר כך גם בחודשים הבאים. אולם, כמה מהם ממשיכים לצמצם את השימוש בכלים הלא שגרתיים של ההקלה המוניטארית ובכמה בנקים מרכזיים במשקים אחרים מתחילים בתהליך של העלאות ריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully