וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגוררו בגליל - וקבלו מלגה ללמוד רפואה

ליאור דטל

26.4.2010 / 18:00

הוועדה להקמת בית הספר לרפואה החדש שיוקם בצפת הודיעה, כי סטודנטים שיתחייבו לעבור ולהתגורר בגליל, יקבלו מלגת לימודים מהמדינה

סטודנטים שילמדו בבית הספר החדש לרפואה שיוקם בצפת על ידי אוניברסיטת בר אילן ויתחייבו לעבור ולהתגורר בגליל, יקבלו מלגת לימודים מהמדינה - כך הוחלט אתמול (ראשון) בוועדה להקמת בית הספר בראשות השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום. "באופן זה תוכל המדינה גם לעודד פיתוח מואץ של הגליל וגם לתמוך בצעירים ולהשאיר את מיטב המוחות בישראל" אמר שלום בישיבה.

לפי ההחלטה הוועדה תגבש קריטריונים למתן המלגות, כך שיהיו מוטות תעסוקה ויסייעו לסטודנטים למצוא עבודה תוך כדי לימודים באזור הגליל. במחזור הלימודים הראשון בבית הספר שייפתח ב-2011 ילמדו כ-70 סטודנטים.

כדי לקבל את המלגה הסטודנטים יתחייבו להישאר במקום עבודה בגליל "ולבנות שם את בתיהם".

לפי המתווה המתגבש בעבודת הוועדה, בספטמבר 2011 תיפתח שנת הלימודים החדשה בבית הספר, במבנים קיימים של בית החולים זיו בצפת. בנוסף, הממשלה תאתר בתי מלון באזור צפת שיוסבו למעונות עבור הסטודנטים. בשלב השני, יוקם בסמוך לבית החולים מבנה קבע עבור בית הספר. לפי הערכות שר החינוך גדעון סער, המשמש גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה, עלותו של בית הספר החדש תעמוד על כ-750 מיליון שקל לחמש השנים הראשונות לפעילותו.

בישיבה שנערכה ביום ראשון הציג דיקן הפקולטה הנבחר פרופ' רן טור כספא את החזון לפיתוח המקום והתקיים דיון על הבעיות שמלוות את הקמת המוסד - בהם גם מציאת פתרונות להבאת אנשי סגל שילמדו במקום, והבטחת איכות הסטודנטים שילמדו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully