וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תוספות שכר בחברת החשמל ובנמלים

מאת אורה קורן

27.4.2010 / 7:36

בדיונים על עסקת החבילה לתקציב 2011-2012, הממשלה תתנה את תוספות השכר ברפורמות מבניות - בראשן הפרטת הנמלים וקידום הרפורמה בחברת החשמל

הדיונים על עסקת החבילה לתקציב 2011-2012 יוצאים לדרך. ב-13 במאי ייערך הדיון הראשון של פורום השולחן העגול, הכולל את הממשלה, ההסתדרות והמעסיקים, בלשכת שר האוצר יובל שטייניץ. שעתיים לאחר מכן ייערך דיון נוסף בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי.

מקורבים למגעים העריכו כי את הדיונים ירכז שטייניץ, ואת ההכנה להעברתם לאישור הממשלה ירכז גבאי. בדיוני תקציב 2009-2010 ריכז את הדיונים מקורבו של נתניהו, אורי יוגב, לאחר שהם נקלעו למבוי סתום מול האוצר.

הצדדים עורכים בימים אלה דיונים לגיבוש עמדות. בהסתדרות מרכז אותם היו"ר, עופר עיני, ובמשרד האוצר יוגשו ההמלצות של אגפי החשב הכללי, השכר והתקציבים לשטייניץ. מחר ייערך דיון בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בראשות הנשיא, שרגא ברוש.

מקורבים לשולחן העגול ציינו כי המגזר העסקי יתמקד בהצגת בקשות למימון הטבות כסעיפים בתקציב. לדוגמה, התעשיינים יבקשו לתקצב את לשכת המדען הראשי במשרד התמ"ת ב-2.5 מיליארד שקל בשנה, ואת מרכז ההשקעות בכ-1.2 מיליארד שקל בשנה.

דרישות התעשיינים לתמיכה בתקציב המדען הראשי מכוונות גם להמשך מימון מחקר ופיתוח בתעשיות מסורתיות. עם זאת, עיקר המימון יהיה להיי-טק. התעשיינים אינם משולבים בתוכנית שמגבש מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, לשמירת מעמדה של ישראל בהיי-טק העולמי. תוכניתו תופיע כנראה כפרק נפרד בתוכנית הכלכלית שתצורף לתקציב המדינה.

ההסתדרות צפויה לדרוש תוספות שכר לעובדי ציבור ואת השלמת הקמתה של הקרן לעסקים במצוקה. כמו כן, תדרוש רשת ביטחון לעובדים בחברות שיופרטו.

הממשלה תמקד את הדיונים ברפורמות המבניות, בראשן הפרטת נמל אילת וחלקים מנמלי אשדוד וחיפה. בנוסף, תנסה לקדם את הרפורמה בחברת החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully