וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גאידמק ביקש להכניס 1.5 מיליארד דולר"

עמית בן-ארויה

27.4.2010 / 12:06

מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יוחנן דנינו, העיד במשפט השוחד של עו"ד וינרוט וטען כי גאידמק ביקש את אישור המשטרה להשקיע בישראל כמיליארד וחצי דולר

עוז מרון

(צילום: עוז מירון עריכה: גדי וינסטוק)

"מיהו ארקדי גאידמק?", שאלה התובעת עו"ד שרון כהנא את ניצב יוחנן דנינו, מפקד מחוז דרום במשטרה, שהעיד היום במשפט השוחד של עו"ד יעקב וינרוט ופקיד המס הבכיר שוקי ויטה.

דנינו סיפר כי גאידמק היה במרכז אחת החקירות הסמויות שנוהלו ביחב"ל. "זה התחיל בפנייה של הצרפתים אלינו. בעקבותיה ניהלנו חקירה שבהמשך הפכה גלויה. החשדות היו סחר בנשק לטענת הצרפתים שנלוו אליהם עבירות של הלבנת הון, שזו היתה העבירה המרכזית. אנו לא ביצענו את צו המעצר הבינלאומי נגדו בעקבות חוות דעת שקיבלנו".

דנינו היה ב-2003 מפקד היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יחב"ל) שהיתה ממונה על חקירת גאידמק. באותה שנה, תוך כדי החקירה הסמויה נגד גאידמק יזם בא כוחו אז, וינרוט, פגישה עם דנינו. בפגישה נטלו חלק גאידמק, וינרוט, עורכת דין ממשרדו, דנינו והיועצת המשפטית של היחידה.

וכך תיאר דנינו את השתלשלות הפגישה: "מטרת הפגישה היתה לדון בסכומי הכסף שגאידמק רוצה להכניס לישראל - 1.5 מיליארד דולר. גאידמק ווינרוט סיפרו על עסקות העסק באפריקה והאופן בו עשה גאידמק את הונו. הם סיפרו שהוא רוצה להשקיע בישראל. שאלתי למה המשטרה היא הכתובת. התשובה היתה שבין היתר הופנו אלינו. הפניתי אותם אז לרשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון".

בהמשך הבהיר כי לא חשב שהמשטרה צריכה לתת אישור להכנסת כספים לישראל. "סיכמנו שאם יועברו מקורות הכספים לרשויות השונות, נשמח לקבל גם עותק", שיחזר את סוף הפגישה.

ביום האחרון של 2009 החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה להעמיד את וינרוט לדין בגין עבירות שוחד והלבנת הון. וינרוט מואשם כי הכניס עצמו למצב של ניגוד עניינים: ב-2003 הוא ייצג את פקיד השומה ויטה, שבאותה עת אישר הסכמי מס חריגים ללקוחות "כבדים" של עורך הדין - מיכאל צ'רנוי, גאידמק והיהלומן דן גרטלר.

בהסכמי המס, שפרטיהם פורסמו בהרחבה ב-TheMarker, הוכרו לצ'רנוי כ-2 מיליארד דולר - ולגאידמק כמיליארד דולר. בעבור הסכמי המס קיבל וינרוט שכר טרחה של יותר מ-30 מיליון שקל - השווים לכלל הכנסות משרדו בשנה שלמה - והפקיד אותם בחשבון של חברה זרה הנמצאת בבעלותו. ויטה מואשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. המשפט מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט גלעד נויטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully