וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאל שראל: קצב העלאת ריבית של פעם בחודשיים איטי מכדי לעמוד ביעד האינפלציה

טל לוי

27.4.2010 / 12:44

בנק ישראל הותיר אמש את הריבית ללא שינוי; שראל מעריך כי בחודש הבא יעלה בנק ישראל את הריבית



"דברי בנק ישראל מחזקים את ההערכה שלנו שחזרנו עליה במשך חודשים רבים, כי אם לא יחולו התפתחויות בלתי צפויות, בנק ישראל צפוי להעלות את הריבית בקצב ממוצע של פעם בחודשיים, כלומר הריבית בעוד שנה עשויה לעמוד על כ-3%", כך כותב הבוקר ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל, ד"ר מיכאל שראל, בעקבות הודעת הריבית אתמול.



"קצב זה של העלאת הריבית איטי מעט להערכתנו מהקצב הנדרש כדי לכוון למרכז יעד האינפלציה, מכיוון שהוא משקף גם את הרצון של בנק ישראל למנוע לחצים משמעותיים להתחזקות השקל ולא רק את המחויבות שלו לעמידה ביעד האינפלציה", הוסיף שראל.



בנק ישראל הותיר אמש את הריבית ללא שינוי ברמה של 1.5%. בתגובתו להחלטה, שראל מתמקד בעיקר במשפט בו כתב הבנק כי גורמים שונים תומכים בהעלאה הדרגתית של הריבית, "ולכן, לאחר שהועלתה בחודש הקודם הוחלט להותירה ללא שינוי בחודש מאי".



שראל טוען כי בנק ישראל מכיר בכך שכל אותם נתונים שתרמו להעלאת הריבית בחודש הקודם עדיין קיימים ולא חל בהם שינוי מהותי, אך קצב העלאת ריבית של פעם בחודשיים אינו מספיק מהיר. בעקבות הניסוח הנ"ל, ובמידה שלא תחולנה התפתחויות בלתי צפויות בחודש הקרוב, סבורים בהראל כי יש לצפות להעלאת ריבית בסוף מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully