וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רמת בטיחות התעופה בארץ עדיין נמוכה"

זהר בלומנקרנץ

27.4.2010 / 15:52

מסתמן כי ישראל אינה עומדת ביעדי התכנית להשבתה לקטגוריית הבטיחות הגבוהה - זאת מאחר וברשות התעופה האזרחית לא השלימו במועד את שיפור הבעיות אליהן הצביעו הרשויות בארה"ב

עיכוב מסתמן בחזרתה של ישראל לקטגוריה 1 ברמת בטיחות הטיסה הבינלאומית: ביקור משלחת מטעם רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAAO) שנועד להתקיים החודש נדחה. זאת, משום שברשות התעופה האזרחית (רת"א) לא הושלם במועד המתוכנן, חלק מתוכנית שיפור הבעיות. מנהל רת"א גיורא רום, ערך בסוף השבוע בביקור עבודה בארה"ב, שם נפגש עם מנהל בכיר חדש ב-FAA בנסיון לקדם את הנושא, כך נודע ל-TheMarker.

המשלחת מארה"ב נועדה לעמוד מקרוב על התקדמות הצעדים כחלק מתוכנית פעולה כוללת לביטול רמת בטיחות הטיסה הנמוכה - קטגוריה 2, שאליה הורדה ישראל בסוף 2008; זאת לאחר שישראל נכשלה בביקורת פיקוח רשות התעופה האזרחית (רת"א) על ענף התעופה בארץ.

רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, מסייעת ביישום ובמעקב אחרי ביצועה של התוכנית. אולם באחרונה התברר, כי חלק מהצעדים אשר קשורים בנוהל פיקוח חדש על כלי טייס, לא בוצע כנדרש. האמריקאים הצביעו על אחריותו של אחד המנהלים ברת"א לנושא - מהלך שהביא כמעט לפיטוריו וגרר אחריו שביתת אזהרה של העובדים, במחאה על כוונה זו.

רום התחייב לפני שר התחבורה ישראל כץ, להחזיר עד יוני 2010 את ישראל לקטגוריה 1, לאחר שרת"א לא עמדה בתאריך היעד המקורי שתכננה - סוף 2009. אולם, לנוכח דחיית ביקורה של משלחת הייעוץ מארה"ב, שהיתה צפויה להתקיים החודש ולאחר שב-FAA התחלף המנהל שאמור לטפל בנושא, מסתמן, כי יחול עיכוב נוסף.

מנהל בכיר להסברה וליחסים בינלאומיים במשרד התחבורה אבנר עובדיה, אמר בתגובה כי יישום תוכנית הפעולה מתקדמת בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן, וכי ביקורת ה-FAA צפויה להתקיים ביוני. לדבריו, רום יצא לארה"ב כדי לערוך הכרות עם המנהל הבכיר החדש ב-FAA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully