וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של הדנקנרים לא נגמרות

יורם גביזון

27.4.2010 / 17:13

השופטת ורדה אלשיך הוציאה צו פירוק מותנה לחברת "אלרן השקעות" שבשליטת משפחת דנקנר. הצו הוצא לבקשת בנק מרכנתיל לו חייבת אלרן השקעות 3 מיליון שקל

ורדה אלשייך, סגנית נשיאת בית המשפט המחוזי בתל אביב, פירסמה צו פירוק מותלה לחברת אלרן השקעות שבשליטת דני, גדי ודורי דנקנר. צו הפירוק ייכנס לתוקפו ב 10 ביוני, אלא אם החברה תגיע עד אז להסדר חוב עם בעלי איגרות החוב והבנקים.

צו הפירוק הוצא לבקשתו של עו"ד רונן מטרי שמייצג את בנק מרכנתיל, לו חייבת אלרן השקעות 3 מיליון שקל. בקשת הפירוק הוגשה על ידי מרכנתיל בינואר 2010 לאחר שאלרן לא פרעה את החוב למרות שנשלחה אליה דרישה לסילוק חובה בדצמבר 2009.

מרכנתיל טען בבקשת הפירוק שאלרן היא חדלת פרעון בהתחשב בעובדה שחובותיה מסתכמים ב-177 מיליון שקל, בהפסד של 46 מיליון שקל בינואר-יוני 2009 ובהצהרותיה של החברה לפיהן אין ביכולתה לעמוד בתשלומי החוב.

עו"ד מטרי טען בדיון שנערך הבוקר שחלופת הפירוק היא חלופה אמיתית. הוא ציין שהחברה אינה מצליחה ליישם הסדר נושים במשך 13 חודשים ושיש לפעול במהירות משום שהנכס העיקרי של הסדר הנושים הוא החזקתה של אלרן ב-26% ממניותיה של חברת הטלוויזיה בלויין הרומנית dth שגם נגדה נפתחו הליכים של חדלות פרעון. חברת יורוקום פתחה לפני שבועיים בהליכים משפטיים נגד dth לאחר שהחברה הרומנית לא פרעה את חוב ליורוקום בהתאם למועדי הפרעון שנקבעו בהסכם ההלוואה שנחתם בסוף אוקטובר 2009 בסכום של 883 אלף יורו.

הדנקנרים התחייבות כי יכסו את החוב באמצעות נטילת הלוואה אישית

מרכנתיל ציין בבקשת הפירוק שהסכים לתת לאלרן ולמשפחת דנקנר שהות נוספת להסדרת החוב ונמנע מפעולות שעשויות היו לשפר משמעותית את סיכויי גביית החוב על בסיס פגישות שהתקיימו בין גדי דנקנר מנכ"ל אלרן השקעות לבין מרכנתיל בדצמבר 2009.

דנקנר התחייב בפגישות אלו כי 4 בעלי המניות בני משפחת דנקנר (דני, גדי, דורי ושמואל) יפעלו לכיסוי חובה של החברה לבנק על ידי נטילת הלוואה אישית והפקדת סכומה כפקדון. דנקנר התחייב עוד כי אם החוב לא יוסדר עד סוף 2009 תסדיר משפחת דנקנר את החוב אישית.

אלרן השקעות הפסידה 248 מיליון שקל מתחילת 2007 ועד למחצית הראשונה של 2009. החברה סובלת מגרעון של 238 מיליון שקל בהונה העצמי נכון לסוף יוני 2009. למרות הפסדיה הכבדים משכו דורי דנקנר, יו"ר משותף של אלרן השקעות, וגדי דנקנר יו"ר משותף ומנכ"ל החברה שכר של 1.6 ו 2.2 מיליון שקל בהתאמה ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully